علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این‌ که مداخلات محدودکننده‌ای که تاکنون در تهران اعمال شده، کفایت لازم را برای کنترل بیماری نداشته است، اظهار  کرد: نیازمند اقدامات و مداخلات سختگیرانه‌تری هستیم؛ به همین دلیل قرار شد در اسراع وقت، با کار کارشناسی که در دستگاهاجرایی انجام می‌شود بسته مهمی را در کنترل ابعاد مختلف بیماری آماده کنند و امروز بعد از ظهر که در خدمت دکتر نمکی جلسه اضطراری ستاد فرماندهی استان تهران را برگزار خواهیم کرد، بسته‌های پیشنهادی برای اعمال محدودیت، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به نظر می‌رسد فرآیندی که در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تهران شاهد آن هستیم در طول روزهای اخیر با شدت کمتری مورد توجه واقع شده است.

زالی ادامه داد: آمار مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی نیز به‌صورت تصاعدی افزایش یافته است و حتماً نیازمند مداخلات جدی‌تری در تهران هستیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره واکسن کرونا نیز تصریح کرد: مطالعات مقدماتی خوبی در سطوح ابتدایی برای تولید واکسن در کشور در حال انجام است؛ به دلیل اهمیت این پروژه از لحاظ راهبردی و آثار ملی، شخص وزیر بهداشت روی این پروژه نظارت مستقیم دارد و مانند همه جای دنیا محققان در حال تلاش هستند.

زالی خاطرنشان کرد: در بهترین شرایط ما در کمتر از ۱۴ یا ۱۲ ماه دیگر در عرصه جهانی توفیق استفاده از واکسن را نخواهیم داشت و این فرآیند و تولید انبوه با معذوریت‌هایی در عرصه صنعتی روبه‌رو است بنابراین اینکه در انتظار واکسن باشیم خوب است اما فکر نمی‌کنم به این زودی در عرصه جهانی شاهد تولید واکسن باشیم و باید زمان بگذرد.

وی متذکر شد: باید بدانیم که پاییز و فصل سرمای امسال را بدون واکسن طی خواهیم کرد و واکسن‌های جهانی بعید است به پایان امسال برسند و باید بدانیم که فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کماکان راه‌های اصلی مقابله با بیماری کرونا در عرصه جهانی تلقی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.