دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در تهران گفت: در بخش‌های عادی ۲۰۲ بیمار جدید و در بخش‌های ویژه ۸۳ بیمار با تشخیص کرونا بستری شدند.

وی افزود: ۵.۶ درصد مراجعین به مراکز بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌های تهران بستری شدند و میزان بستری‌های تهران نسبت به ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۳ درصدی روبروست‌.

زالی ادامه داد: ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌های استان تهران مرخص شدند.

وی تصریح کرد: آمارها حاکی از آن است که باید بیش از گذشته توجه ویژه‌ای به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشیم و استمرار بازگشایی‌های انجام شده، منوط به تحقق رعایت دستورالعمل‌های  بهداشتی است و اگر تحلیل ما در تهران حاکی از آن باشد که در زمینه بحث‌های آماری با موج‌های جدید روبرو هستیم، بازنگری در راهکارهای بازگشایی، مدنظر قرار خواهد گرفت.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به لزوم رعایت جدی‌تر مسائل بهداشتی توسط مردم و صنوف گفت: هرگونه ایجاد محدودیت‌های جدید اجتماعی در سطح شهر تهران می‌تواند آثار اقتصادی متفاوتی را به‌خصوص برای کسب‌وکارها ایجاد کند بنابراین مردم و صاحبان مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به ما کمک کنند تا با رعایت دقیق دستورالعمل‌های ابلاغ شده، این توفیق را داشته باشیم که در زمینه استمرار ارائه خدمات در تهران، با چالشی روبرو نشویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.