دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به آخرین وضعیت بیماران بستری مبتلا به کرونا در تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ مورد جدید در بخش‌های عادی و ۵۱ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران با تشخیص کرونا بستری شدند.

وی افزود: 194 بیمار از بیمارستان‌های استان تهران طی 24 ساعت گذشته ترخیص شدند.

زالی با بیان اینکه وجود موارد جدیدی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند نشان‌دهنده ضرورت رعایت ملاحظات بهداشتی است، تصریح کرد: نتیجه سفرهایی که در این روزها انجام شده 10 تا 14 روز بعد در آمار مبتلایان مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضدعفونی‌کردن خیابان‌ها تصریح کرد: در شیوه‌نامه‌های بهداشتی که ابلاغ کردیم فقط نقاط خاصی برای مه‌پاشی و ضدعفونی، مورد توجه است و ضدعفونی سطوح خیابان‌ها تاثیر چندانی ندارد؛ مناطقی که بیشترین میزان تردد و تراکم جمعیتی را دارند به شهرداری اعلام شده و نظر کارشناسی این است که گندزدایی و مه‌پاشی عمومی معابر تاثیر چندانی ندارد.

وی با اشاره به گزارش CDC آمریکا خاطرنشان کرد: تشکیکی در دنیا شکل گرفته بود و مردم تصور کرده بودند که سطوح آلوده موجب انتقال ویروس کرونا نمی‌شود‌ در حالی‌که هنوز هم سطوح آلوده یکی از راه‌های اصلی انتقال ویروس کرونا تلقی می‌شوند؛ دو راه اصلی انتقال ویروس کرونا همچنان قطرات تنفسی و سطوح آلوده است و نباید تسامح و رفتار تفریطی در شهروندان ایجاد بشود و مردم نباید فکر کنند که سطوح آلوده راه انتقال ویروس نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.