خسرو ساکی در این خصوص توضیح داد: نتایج امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم بر اساس آیین‌نامه باید ۱۰ روز پس از آخرین آزمون این افراد اعلام شود. در حال حاضر نیز بسیاری از پایگاه‌های تصحیح اوراق، نمرات دانش‌آموزان را اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان پنج روز پس از اعلام نتایج در صورتی که نسبت به نمرات اعتراض داشتند، می توانند اعتراض خود را به اداره آموزش و پرورش منطقه تحصیل اعلام کنند.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره اعلام نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم به سازمان سنجش گفت: امسال آموزش و پرورش زمان مناسبی برای اعلام نمرات دانش‌آموزان به سازمان سنجش در اختیار دارد.

ساکی افزود: آموزش و پرورش با توجه به تعویق کنکور به ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه تقریبا ۴۰ روز زمان برای اعلام نمرات دانش‌آموزان به سازمان سنجش در اختیار دارد، از این رو جای هیچ نگرانی از این جهت وجود ندارد.

نتایج امتحانات نسبت به سال گذشته تفاوت نداشت

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره رضایتمندی از نتایج امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم گفت: با توجه به اعلام نشدن نمرات کامل دانش‌آموزان هنوز تحلیل کامل در خصوص رشد مثبت و منفی نمرات صورت نگرفته اما گزارشات استانی حاکی از آن است که نتایج امتحانات نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

ساکی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه دوازدهم پیش از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس ۸۰ درصد مطالب کتاب‌ها را خوانده بودند و سوالات امتحانی نیز از همان محتواهای تدریس شده در کلاس‌های درس بوده است.

دانش‌آموزی در ایام امتحانات به کرونا مبتلا نشد

وی درباره ابتلای دانش‌آموزان پایه دوازدهم به کرونا در ایام امتحانات اظهار داشت: تاکنون گزارشی دریافت نشده که نشان دهد دانش‌آموزی در ایام امتحانات حضوری به کرونا مبتلا شده باشد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: امتحانات حضوری دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است؛ هم مسوولان برگزاری امتحان و هم دانش‌آموزان تمامی نکات ایمنی را رعایت کردند و آزمون‌ها با نظم و آرامش برگزار شد.

ساکی ادامه داد: همچنین دانش‌آموزانی که در خانواده‌ آنها فردی به کرونا مبتلا بوده است نیز در اتاق‌های جداگانه و به دور از سایر دانش‌آموزان امتحان دادند.

وی با یادآوری اینکه شرکت در آزمون‌های حضوری برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم در خرداد ماه اختیاری بود، گفت: این امکان به دانش آموزان داده شد که در صورت تمایل در شهریورماه امتحان دهند اما به جز حدود ۶۰ نفر از دانش‌آموزان در استان هرمزگان، سایر دانش‌آموزان خرداد ماه در جلسات امتحان حاضر شدند.

امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم به صورت حضوری از ۲۷ خرداد ماه آغاز شد و تا ۱۵ تیرماه ادامه داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.