اظهارات مهم روحانی درباره مسکن اولی‌ها و مستاجران/ بورس باید با استحکام راه خود را ادامه دهد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به طرحهای مهم و سرنوشت ساز دولت برای آبادانی و امنیت شرق کشور گفت: یکی از اهداف مهم دولت یازدهم و دوازدهم توسعه استان‌های محروم به ویژه سیستان و بلوچستان بود. در این زمینه یکی از طرح‌هایی که برای این استان طرحی شد رساندن گاز به این استان بود  استانی که از نعمت گاز محروم بود. وقتی مشعل گاز در دولت یازدهم در زاهدان روشن شد یک روز تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود.  

وی ادامه داد: با اقداماتی که در دولت یازدهم و دوازدهم در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور انجام شد، ظرفیت این بندر از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسید که این تحول بزرگ نه تنها برای سیستان و بلوچستان و ایران بلکه برای خط ترانزیتی جنوب و شمال بود که در افتتاح آن مقامات مسوول از شرکت‌های مختلف از کشورهای مختلف در این منطقه شرکت کردند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از فارس و ایرنا بخوانید؛

* ا حداث راه آهن چابهار و اتصال آن به راه آهن سراسری کشور و ایجاد خط راه آهن ۷۳۰ کیلومتری از چابهار تا زاهدان را از دیگر اقدامات مهم دولت در راستای توسعه شرق کشور است و این کار در طول این چند سال انجام شده است و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای این راه آهن هزینه شده است.

* روز گذشته برای اولین بار ریل گذاری در این راه آهن از زاهدان شروع شد و در ماه‌های آینده از سمت چابهار هم شروع خواهد شد. امیدواریم تا پایان امسال وزارت راه طبق قولی که داده است این راه آهن را از جنوب به ایرانشهر و از زاهدان به خاش برساند و مابقی تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

* تصمیمات مهمی درباره مسکن، بورس و ارز اتخاذ کرده‌ایم. اعتراف می کنم عقب ماندگی در مسکن داشته و دلیل آن این بود که برخی طرح های ما اجرایی نشد. گرفتار بودیم که مسکن ناتمام و بدون خدمات را به جایی برسانیم؛ بنابراین دچار عقب ماندگی شدیم، اما ۲۵۰ هزار هکتار زمین اطراف شهرها و روستاها به وزارت راه اختصاص داده شد که به زودی به یک میلیون هکتار می‌رسد تا زمین مورد نیاز را تهیه کنیم و وزارت راه بتواند شهرک ها را طراحی کند. سیصد هزار نفری  که پول در بانک گذاشته اند به عنوان مسکن یکم، تهیه مسکن آنها در اولویت باشد. مستأجران هم در اولویت هستند. ثبت نام و ... در سامانه وزارت راه انجام شده و اولویت دارها مشخص شده است.

*{ با اشاره به تصمیم ستاد کرونا برای محدودیت در افزایش اجاره مسکن}: این تصمیم بر بازار اجاره تاثیرگذار بوده است. تصمیمات دیگری هم گرفته شده که به هماهنگی بانک ها و وزارت راه نیاز دارد که در جلسات آینده این تصمیمات را اعلام می کنیم که کمک خوبی برای مستأجران خواهد بود.

* بورس باید با استحکام راه خود را ادامه دهد. مردم به بورس و دولت اعتماد کرده‌اند و همه مسئول هستیم تا از اموال مردم حفاظت کنیم.

* هدف اصلی دشمنان به ویژه در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی،‌ جدایی بین ملت و نظام  و پس از آن،‌ ایجاد اختلاف میان قوای سه‌گانه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.