علی درویش پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، عصر امروز، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که روز سه شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط استان طبق دستور استاندار محترم، پیشنهاداتی در خصوص اعمال محدودیت در شهرستان های دارای وضعیت قرمز، ارائه شد و برخی از آنها در ستاد ملی مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در موج اول شیوع کرونا، تجربه مهار این بیماری را در البرز داشتیم، ادامه داد: امید است با همراهی مردم و مسئولان بتوانیم از پیک دوم کرونا نیز با کمترین خسارت عبور کنیم.

درویش پور با تاکید بر اینکه اکنون نیاز است اعضای ستاد، اتخاذ تدابیر و اجرای مصوبات مقابله با کرونا را در اولویت امور خود قرار دهند، گفت: حالت اداری و تکلیفی عمل نکنیم بلکه باید از روند اجرای مصوبات اطمینان حاصل کنیم، چراکه حتی نجات جان یک نفر هم ارزشمند است.

وی افزود: جلسات، تا جای ممکن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و در موارد ضروری نیز استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی الزامی است.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: با دستگاه هایی که سهل انگاری کرده و رعایت اصول بهداشتی را نداشته باشند، بشدت برخورد خواهد شد.

وی گفت: حفاظت از سلامت مردم در راس امور ما قرار دارد و طبق دستور استاندار محترم، بازرسی و نظارت در راستای این امر با اهتمام ویژه ای دنبال می شود.

درویش پور افزود: گندزدایی معابر در شهرها و روستاها توسط شهرداری ها و دهیاری ها از فردا آغاز شود و هیچ نقطه مغفول نماند.

وی عنوان کرد: سیستم حمل و نقل بویژه در کرج و فردیس از جا به جایی مسافران بدون ماسک خودداری کند.

معاون استاندار البرز با اشاره به اینکه اصناف نقشی کلیدی در توقف شیوع کرونا دارند، گفت: سازمان صمت استان در خصوص تشدید بازرسی ها در صنوف تدابیر لازم را انجام دهد.

وی افزود: کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان غیر قابل قبول است چراکه زیرساخت های لازم فراهم است و موانع این امر باید توسط کمیته پشتیبانی حل و فصل شود.

درویش پور گفت: ایجاد محدودیت و تمهیداتی که از تجمع افراد در بوستان ها و مراکز تفرجگاهی جلوگیری شود، باید در دستور کار شهرداری ها قرار گیرد.

وی افزود: مراکز نقاهتگاهی استان نیز توسط سپاه پاسداران و دستگاه های مربوطه آماده سازی شود چراکه روند شیوع کرونا شدت گرفته است.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: صدا و سیمای البرز بعنوان رییس کمیته اطلاع رسانی، نسبت به بسیج رسانه ها اقدام کند چراکه مهمترین عامل موفقیت در پیک اول کرونا، رسانه ها بودند.

وی گفت: در خصوص وضعیت بانک ها نیز باید تصمیم گیری کنیم تا چگونگی ارائه خدمات و سلامت کارکنان بانک ها و مردم مشخص شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.