علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت درباره طرح سوال از رییس جمهوری، گفت: از نخستین روزهایی که مجلس یازدهم تشکیل شد بنای دولت بر همکاری با این مجلس است و دست همکاری برای حل مشکلات مردم از سوی دولت به سمت مجلس دراز شده است. عبور از بحرانهای خارجی و اقتصادی و اجتماعی قطعاً با تعامل همه قوا محقق می‌شود و اگر همکاری مسئولانه همه قوا نباشد راه به جایی نخواهیم برد. تجربه نشان داده هرجا که قوا هماهنگ نبوده‌اند، ضربه آن را مردم خورده‌اند و برای جامعه ضررآفرین بوده است.

وی افزود: لازم است همه ما با حساسیت بیشتری در کلام خود و اقدام‌مان بیندیشیم تا نگرانی مردم کم شود و همکاری‌ها بین قوا افزایش یابد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سوال از وزیر و رئیس جمهوری حق همه نمایندگان است اما استفاده از این حق با عنایت به همه ملاحظات دیگری که در این زمینه مطرح است، بیان کرد: به نفع ملت و کشور خواهد بود. ما نگرانیم که این سوال که در ماه‌های نخست مجلس یازدهم و عدم آشنایی بسیاری از نمایندگان دوره‌اولی با مشکلات کشور مطرح می‌شود به جای اینکه به پیشبرد امور کشور بینجامد و نتیجه بخش یا امیدبخش باشد بیشتر عکس این تصور است.

ربیعی گفت: در غالب این سوالات چشم‌اندازی برای حل مشکلات کشور و مردم و همراهی برای اداره کشور نمی‌بینم. اگر پیش از اینکه این موارد به عنوان سوال از رییس جمهوری مطرح شود، در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و از طریق توضیح وزرا پیش رود نتیجه‌بخش‌تر است.

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به حاشیه‌های حضور ظریف در مجلس گفت: متاسفانه حواشی حضور آقای ظریف در مجلس بد بود. استفاده از کلمات ناشایست از سوی تعداد معدودی از نمایندگان باعث حیرت دولت و مردم شد. ظریف ترکیبی از صداقت، شهامت و صراحت لهجه است. کمتر وزیری با صفات «متدین»، «امین» و «ضامن غیرت ملی» از سوی مقام معظم رهبری خطاب شده است و سخت ترین دشمنان ایران اعتراف می کنند که این خصایص در ظریف وجود دارد. او در خط مقدم نبرد است و به عنوان سردار دیپلماسی عمل می‌کند. سزاوار نبود که او مورد توهین و تهمت دوستان نماینده قرار بگیرد و در اینجا لازم می‌دانم که از خویشتنداری و آرامش دکتر ظریف تشکر کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.