«منصور غلامی»  روز سه‌شنبه درباره برگزاری کنکور ۹۹، اظهارداشت: در نشست امروز کمیسیون آموزش نیز نمایندگان دغدغه‌هایی نسبت به برگزاری کنکور داشتند و آخرین خبر این است که کنکور با لحاظ مراقبت‌های ویژه در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه آزمون فقط سه ساعت به طول می‌انجامد افزود: همین دانش‌آموزانی که قرار است در کنکور سراسری شرکت کنند، چند روز قبل در امتحانات نهایی شرکت کرده و آزمون دادند بنابراین با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی کنکور سراسری نیز برگزار می‌شود.

غلامی ادامه داد: در رابطه با نحوه برگزاری آزمون سازمان سنجش به تدریج اطلاعات لازم را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: فاصله صندلی‌ها بیش از گذشته و با استاندارد وزارت بهداشت مطابقت خواهد داشت و تعداد شعبه‌های آزمون نیز بیشتر پیش‌بینی شده است به طوریکه همه داوطلبان در شهرهای محل زندگی خود آزمون خواهند داد.

آزمون‌ها در تمامی مقاطع در موعد تعیین شده برگزار شود

غلامی در پاسخ به این پرسش که این تصمیم فقط معطوف به کنکور سراسری است یا خیر، گفت: تصمیم این است که همه آزمون‌ها در موعد تعیین شده خود برگزار شود. ما نباید دغدغه فکری برای داوطلبانی که مدت زیادی درس خوانده‌اند، ایجاد کنیم چرا که تأخیر کنکور موجب ایجاد دغدغه برای داوطبان می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز گزارشی از آخزین وضعیت آموزش عالی به اعضای کمیسیون آموزش مجلس یازدهم ارائه شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.