محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس،  با بیان اینکه گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد اجازه جلسه مشترک هیات رئیسه و روسای شعب در مورد کاهش یا افزایش سقف  برخی کمیسیون‌های مجلس، امروز ارائه می‌شود، گفت: طرحی برای اصلاح تبصره یک  ماده ۳۸ آیین‌نامه داخلی مجلس تهیه شده که چهارشنبه هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و وضعیت برخی کمیسیون‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.

او گفت: پس از تصویب این طرح در مجلس به شورای نگهبان برای بررسی ارسال می شود و تصویب طرح در مجلس، پس از تایید شورای نگهبان قابل اجرا است.

ابلاغیه برای لغو جلسات علنی

همچنین تسنیم نوشت، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری جلسات علنی مجلس در ایام کرونا، گفت: ستاد مقابله با کرونا تا کنون ابلاغیه برای لغو جلسات علنی به مجلس ارائه نکرده است.

او ادامه داد: جلسات علنی مجلس و کمیسیون ها با رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان دایراست.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد روز گذشته نیز جلسه در مجلس برای بحث برگزاری جلسات علنی مجلس در ایام کرونا برگزار شد که در آن جلسه تمهیدات لازم اندیشیده شد.

او  با بیان اینکه در هفته جاری و چند هفته آتی مجلس صرفا در روزهای یکشنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهد داشت، گفت: در جلسه روز چهارشنبه (18 تیر) در نشستی علنی با حضور وزیر بهداشت و مسئولان مربوطه به موضوع شیوع ویروس کرونا و تهدیدات و راهکارهای مقابله با آن خواهیم پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.