غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۱ خرداد ۹۹) پارلمان، پس بعد از قرائت شعبه ۱۲ و ارجاع پرونده‌اش به کمیسیون تحقیق، گفت: تاجگردون مظلومانه در مجلس بود، من داعیه بر ماندن و اصراری بر آن ندارم و کیفم را برمی‌دارم و از مجلس می‌روم اما شما هستید در درگاه قیامت و آخرت قرار دارید.

وی خطاب به قالیباف، اظهارداشت:  در انصاف و عدالت شما و هیئت‌رئیسه شکی ندارم ولی تذکراتی هم دارم، اما شما وظیفه دارید قانون و آیین‌نامه را رعایت کنید.

منتخب مردم گچساران در مجلس تصریح کرد: از آنجا که اسم من گفته شد، باید بگویم دنیا گوشه‌ای از آخرت است، من در هر مقام و منصبی باشم، باید پاسخگوی هر احد و ناسی باشم و حتما در شعبه رسیدگی هم حضور پیدا خواهم کرد.

تاجگردون اضافه کرد: برخلاف قوانین و آیین‌نامه شعبه و با گذشت تمامی زمان‌ها، نایب رئیس مجلس نامه‌ای را به شورای نگهبان نوشته و در شعبه علی‌رغم آنکه قانون و آیین‌نامه اجازه نمی‌داد، براساس آن عمل شد، اما مشخص نیست براساس چه چیزی امروز شما رویکرد دیگری دارید.

وی خطاب به قالیباف افزود: انتظار داشتم که قبل از رأی‌گیری عنایتی داشته باشید، اما اراده شما به رأ‌ی گذاشتن اخطار بود که این موضوع برخلاف اظهارنظر سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس بوده است، اما تا امروز توکل به خدا کردم و حرفی نزدم.

براساس این گزارش، قالیباف رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، خطاب به تاجگردون، گفت: بنده و هیئت‌رئیسه قسم یاد کرده‌ایم، ضمن اینکه از شما هم می‌خواهم آیین‌نامه و قانون اساسی را رعیات کنید.

وی ادامه داد: بعد از اینکه اخطار قانون اساسی رأی آورد، پرونده شما به کمیسیون تحقیق می‌رود و 15 روز وقت است و شما می‌توانید نظرت خود را به آنها بگویید، کمیسیون تحقیق یا اعتبارنامه شما را تأیید می‌کند و یا رد، اما اگر این اعتبارنامه رد شد، موضوع مجدد به صحن می‌آید و شما در صحن وقت دارید اظهارنظر کنید، سخنگوی شعبه هم می‌تواند اظهارنظر کند.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ‌شورای نگهبان شما را تأیید کرده است، ضمن اینکه در شعبه هم بحث اعتبارنامه شما مطرح شده است، در آیین‌نامه هم عنوان شده که باید در مجلس اتفاق‌نظر باشد که این موضوع را هم به رأی مجلس گذاشته‌ایم، لذا شما باید به رأی مجلس احترام بگذارید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.