سیدهادی میرهاشمی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جلسه امروز شورای شهر درباره حادثه کلینیک سینا مهر اظهار داشت: ‌قرار بود امروز علیرضا زالی در صحن شورای شهر حضور یابد ولی به دلیل اینکه آمار شیوع کرونا افزایش یافته و تصمیم‌گیری‌ها متغیر شده و چند بار در روز انجام می‌شود ایشان موفق به حضور در صحن شورا نشدند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۹۷ و ۹۸ چندین بار بازدید از مجموعه کلینیک سینا مهر داشته و تخلفات به مدیران اعلام شده بود البته این ساختمان به طور کلی دارای ۴ مؤسسه داروخانه، درمانگاه تخصصی، بخش بستری و مجموعه سی‌اسکن و ام‌آر‌ای بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ‌تمدید پروانه بهره‌برداری از مجموعه تصویربرداری این ساختمان بر اساس بازدیدهای قبلی منوط به راه‌اندازی مؤسسه رادیولوژی بوده است ولی با بروز و شیوع کرونا و اینکه شهروندان با مشکل انجام رادیولوژی مواجه بود این مرکز مجدد فعال و قرار شد در اسرع وقت و تا اردیبهشت اصلاح‌های مورد نیاز انجام گیرد.

میرهاشمی با اشاره به نتیجه بازدیدها در مورد این ساختمان از سطح تذکر برای اصلاح تا معرفی به کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات بوده است، گفت:‌باید توجه داشت که مجموعه درمان دانشگاه علوم پزشکی تعداد زیادی مطلب، درمانگاه، آزمایشگاه و مراکز مربوطه را تحت پوشش قرار داده است و سالانه ۶ هزار مرکز در سه شیفت نظارت بر آنها صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت:‌در شهر لندن ۴ هزار نیرو به عنوان ناظر بر وضعیت مواد غذایی فعال هستند در حالی که ما در سه دانشگاه علوم پزشکی تهران به طور کلی حتی هزار ناظر هم نداریم. بنابر این قاعدتاً‌ اگر سالانه ۶ هزار مرکز را در سه شیفت نظارت کنیم هر دو سال و نیم یکبار نظارت بر یک مرکز صورت می‌گیرد چرا که بیش از ۱۶ هزار مرکز را تحت پوشش داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ۱۷ نفر از مجموعه درمان در کلینیک سینا مهر جزو جانباختگان بوده‌اند، گفت:‌در جلسه شورای عالی امنیت هم گفتم پزشکان و کادر درمان در حادثه ماندند و بیماران را تنها نگذاشتند.

میرهاشمی افزود: کسب ایمنی برای مجموعه‌ها فردی نیست و باید پیوستگی ایمنی رعایت شود وزارت بهداشت، وزارت کار و شهرداری با یکدیگر به ایمنی جمعی ساختمان‌ها دست یافتند.

وی ضمن هشدار در مورد وضعیت ایمنی ساختمان سابق وزارت بهداشت گفت:‌ایمن نبودن این ساختمان را مکتوب در اختیار وزیر بهداشت قرار داده‌ایم ولی اقدامی صورت نگرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: آیا باید منتظر فرو ریختن این ساختمان باشیم و بعدا جلسه بگذاریم.

میرهاشمی گفت: ‌این ساختمان احتمال فرو ریختن دارد و در صورت وقوع حادثه حداقل ۶۰۰ نفر کشته بر جای خواهد گذاشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.