هیل گزارش داد، ترامپ از تلاش یک تیم فوتبال آمریکایی به نام "واشنگتن رداسکینز" و یک تیم بیسبال آمریکا به نام "کلیولند ایندینز" برای تغییر نام‌هایشان انتقاد کرد و گفت‌ این تیم‌ها می‌خواهند چنین کارهایی انجام دهند تا "به لحاظ سیاسی عملکردی صحیح داشته باشند."

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا عصر دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: «اسامی این تیم‌ها به نشانه قدرت است نه ضعف اما حال واشنگتن رداسکینز (سرخپوستان واشنگتن) و کلیولند ایندینز (بومیان کلیولند) قصد دارند تا اسامی تیم‌هایشان را تغییر دهند تا به لحاظ سیاسی درست شوند. بومی‌هایی مثل الیزابت وارن باید اکنون خیلی خشمگین باشند!»

نام تیم واشنگتن رداسکینز مدت‌ها محل مناقشه بوده است زیرا یک توهین نژادی محسوب می‌شود. این تیم جمعه گذشته اعلام کرد پس از فشارها از جانب حامیان و هوادارانش بررسی تغییر نام را آغاز می‌کند. اندکی پس از آن تیم کلیولند ایندینز هم اعلام کرد، در بحبوحه اعتراضات جاری به نابرابری نژادی و خشونت پلیس در ایالات متحده، تغییر نام این تیم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ترامپ با افت آمار محبوبیتش در آستانه انتخابات نوامبر تلاش دارد تا روی مسائل فرهنگی متمرکز شود و به شدت از تلاش برای تخریب یا پایین کشیدن بناهای یادبود یا مجسمه‌ها انتقاد کرده و قول حفاظت از آن‌ها را می‌دهد. انتقاد ترامپ از تیم‌های ورزشی هم تاکیدی بر دیگر مواضع او در خصوص سمبل‌های جنجالی است.  

رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر هم با تغییر نام پایگاه‌های نظامی که به یاد رهبران کنفدراسیون جنوب (در جنگ‌های داخلی آمریکا که طرفدار برده‌داری بودند) نامگذاری شدند، مخالفت کرده بود و دوشنبه تاکید کرد که تصمیم "نسکار" (انجمن کشوری مسابقات خودروهای کارکرده) برای ممنوع کردن پرچم کنفدراسیون از رقابت‌ها و مراسم‌هایش هزینه‌بر است.

دونالد ترامپ پیشتر هم از مسائل فرهنگی برای تقویت پایگاهش استفاده کرده بود اما استراتژی او در روزهای اخیر با توجه به کاهش محبوبیتش به سطح جدیدی رسیده است. برخی از متحدان ترامپ از او خواسته‌اند تا بیشتر روی جو بایدن و مسائلی متمرکز شود که بر پایگاه او تاثیر می‌گذارد اما رئیس‌جمهوری آمریکا بدون تغییر به کارش ادامه می‌دهد و جمهوری‌خواهان را تحت فشار گذاشته است.   

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.