«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، از زمان آغاز به کار خود در کاخ سفید و حتی در کپمین‌های انتخاباتی پیش از آن نیز همواره توافق هسته‌ای ایران را مورد انتقاد قرار داده و از آن به عنوان «بدترین توافق تاریخ آمریکا» یاد می‌کرد.

ترامپ در نهایت در روز ۸ مه ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ۹۷) به صورت یکجانبه از این توافق خارج شده و با احیای تحریم‌ها علیه ایران، کمپین موسوم به «فشار حداکثری» را علیه کشورمان به راه انداخت.

نشریه «فارین پالیسی» در گزارشی به سیاست کمپین «فشار حداکثری» آمریکا پرداخته و می‌نویسد که این راهبرد در برابر ایران با شکست مواجه شده است.

در این گزارش آمده است دونالد ترامپ در روز ۵ ژوئن گفت که ایران نباید تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای «توافقی بزرگ» صبر کند بلکه می‌تواند اکنون «توافقی بهتر» را با او داشته باشد.

این نشریه آمریکایی در ادامه می‌افزاید: با این وجود، در حالی که ترامپ احتمالا می‌خواهد از طریق مذاکره با ایران شهرت ادعایی خودش را به عنوان یک معامله‌گر تقویت کند، اما سیاست کمپین فشار حداکثری او تقریبا شانس هرگونه دیپلماسی بین ایران و آمریکا طی ماه‌های آینده را از میان برده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران در مقابل فشار آمریکا از خود مقاومت نشان داده است. اقتصاد ایران آنگونه که بسیاری در واشنگتن امیدوار بودند، سقوط آزاد نکرده بلکه این کشور با افزایش تولید داخلی و اشتغال، نشانه‌هایی از بهبود اقتصادی از خود نشان داده است.

فارین پالیسی در بخش دیگری می‌نویسد: لفاظی‌ها و اقدامات خصمانه ترامپ، ایران را برای ایجاد یک توافق مشتاق‌تر نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.