معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هم در مورد مرحله دوم مجلس که در شهریورماه برگزار خواهد شد و هم برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نظر کارشناسان وزارت بهداشت را به عنوان مرجع، جویا خواهیم شد.

«جمال عرف»، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تغییر در نحوه و زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس و همچنین انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با توجه به تداوم بیماری کرونا وجود دارد یا خیر؟ گفت: قاعدتا هم در مورد مرحله دوم مجلس، که در شهریورماه برگزار خواهد شد و هم برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نظر کارشناسان وزارت بهداشت را به عنوان مرجع موضوع، جویا خواهیم شد و یقینا هر نظری که وزارت بهداشت در این باره ارائه دهد، به همان عمل خواهیم کرد.

او افزود: در مورد مرحله دوم انتخابات مجلس، مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بر این شد که ما با رعایت پروتکل‌های مربوطه، انتخابات را برگزار کنیم. یقینا جلساتی را با کارشناسان در وزارت بهداشت برگزار خواهیم کرد و در نهایت براساس پروتکل اعلامی آن‌ها، مرحله دوم را در ۱۸ حوزه انتخابیه برگزار خواهیم کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا احتمال به تعویق افتادن انتخابات ۱۴۰۰ به دلیل شرایط کرونا در کشور وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: در مورد انتخابات ۱۴۰۰ هم یقینا بدین‌گونه است. البته امیدواریم تا آن زمان، بیماری کرونا مدیریت شده باشد و واکسن آن هم کشف و تولید شود تا مشکلی در این باره، رخ ندهد.

جمال عرف بیان کرد: در هر حال در مورد انتخابات ۱۴۰۰، هر پروتکلی ارائه شود طبق آن در وزارت کشور عمل خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: زمان تعیین شده برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس، تغییر نخواهد کرد. از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا استعلام گرفته‌ایم و آن‌ها اعلام کردند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، وزارت کشور می‌تواند مرحله دوم انتخابات مجلس را طبق زمان مقرر و تعیین شده برگزار کند و وزارت کشور هم به آن عمل خواهد کرد.

جمال عرف در خصوص اینکه آیا الکترونیکی شدن انتخابات در دستور کار است یا خیر؟ تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد با همکاری شورای نگهبان، مرحله دوم را به‌صورت الکترونیکی برگزار کنیم و هر چیزی از جمله استمپ که موجب سرایت بیماری کرونا می‌شوند را یقینا حذف خواهیم کرد. در حال حاضر در فرایند الکترونیکی شدن فقط صندوق رأی باقی مانده است. اگر صندوق رأی هم به فرایند الکترونیکی شدن برسد، یقینا همه مراحل اجرایی خواهد شد.

او اشاره کرد: هفته آینده نیز با معاونت ذی‌ربط در شورای نگهبان جلسه خواهیم داشت و در نتیجه، به هر جمع‌بندی دست پیدا کردیم ان‌شاءالله همان را عملی خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.