وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حادثه در تاسیسات هسته‌ای نطنز با اشاره به اینکه در حال رصد گزارش‌های مربوطه است، این حادثه را یک یادآوری به ایران برای آن چه اولویت بخشیدن به برنامه انحرافی هسته ای به جای رفع نیازهای مردم می‌خواند، دانست.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران صبح روز پنجشنبه از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز در مرکز استان اصفهان خبر داده و گفته بود: بامداد امروز به‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است، یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد، ولی هیچ تلفات جانی نداشت و به فعالیت‌های کل مجموعه لطمه‌ای وارد نکرد.

وی افزود: این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.

کمالوندی گفت: از  نظر احتمال ایجاد آلودگی نیز با توجه به غیر فعال بودن مجموعه ذکر شده جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و  هم اکنون تیم‌های کارشناسی سازمان در محل وقوع حادثه حاضر و مشغول بررسی علل این واقعه می باشند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از گزارشات در مورد این حادثه مطلع است اما انتظار نمی‌رود این حادثه تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی این نهاد بین‌المللی داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: ما در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم که این حادثه هیچ تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران نخواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.