لاکروا فرانسه در گزارشی با عنوان «تحریم ها علیه ایران: افزایش نبرد دیپلماتیک» نوشت:

با وجود مخالفت روسیه و چین ،هیچ احتمالی برای تصویب این قطعنامه وجود ندارد. در صورت عدم دست یابی به موافقت آنها،  امریکا در نظر دارد بند توافق هسته ای ایران که امکان بازگرداندن تحریم های سازمان ملل را فراهم می کند ، فعال کند.

امریکا با وجود خروج از توافق هسته ای هنوز خود را کشورامضاء کننده این توافق می نامد، بنابراین حق دارد از این مفاد استفاده کنند. احتمال دارد امریکا رای شورای امنیت را برای لغو تحریم ها وتو کند.

فرانسوا نیکولو ، سفیر سابق فرانسه در تهران ، گفت: «اروپایی ها در صدد راه میانه به عنوان مثال تمدید تحریم یک یا دو ساله هستند ، اما روسیه و چین آن را نمی پذیرند و از ایران حمایت خواهند کرد. شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته اختلاف جامعه بین المللی را نشان داد. از میان ۳۵ کشور عضو ، ۲۵ رای به قطعنامه پیشنهادی آلمان ، فرانسه و انگلستان رای موافق وروسیه و چین رای مخالف و هفت کشور از جمله هند رای ممتنع دادند. »

در حالی که مایک پومپئو تلاش می کند تا با افزایش تحریم ها ،توافق را نابود کند ، اروپایی ها به دنبال دفع الوقت کردن هستند. فرانسوا نیکولو می گوید: «کافی است که فقط ۹ از ۱۵ عضو شورای امنیت از در دستور کار قرارگرفتن بند  مذکوردر شورای امنیت جلوگیری کنند. این امر امکان پذیر است. این نمایش قدرت ایران و امریکا است و نمایش توانایی آنها نیست.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.