انوشیروان محسنی بندپی در نشست فرمانداران و مشاورین امور بانوان و خانواده استان تهران با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در این حوزه توسط فرمانداران و مشاورین امور بانوان آنها گفت: اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این حوزه با جدیت توسط مشاورین امور بانون در حرکتی رو به جلو قرار گرفته است. ما خط فقر ملی را نباید نگاه کنیم بلکه باید برش استانی آن را مد نظر قرار دهیم که به این ترتیب در تهران خط فقر ۴.۵ میلیون تومان خواهد بود و در این میان زنان سرپرست خانوار نیازمند توجه و کمک ویژه هستند.

وی افزود: البته همه این زنان نیازمند کمک نیستند و افرادی که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند یعنی از ۸ میلیون و ۳۱۰ هزار خانواری که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۵۱ خانوار یعنی معادل ۲۹ درصد آنها زنان سرپرست خانوار هستند. همچنین ۱۹۱ هزار و ۱۴۹ خانوار در تهران زن سرپرست خانوار هستند که در سه دهک پایین خانوار قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در سال ۹۷، ۴۸ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی در استان تهران اعتبار اختصاص داده شد، افزود: این رقم در سال ۹۸ به هفت میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که این موضوع به سازمان برنامه و بودجه نیز منعکس شد.

وی خطاب به فرمانداران با تاکید بر لزوم جدیت و پیگیری مسایل در حوزه زنان سرپرست خانوار افزود: مهمترین و اثربخش‌ترین اقدام در حوزه تقویت بنیان خانواده، کمک به اشتغال و معیشت خانواده است که باید همگی برای ارتقای آن گام‌های موثری برداریم.

استاندار تهران در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران نیز گفت: جلسه امروز با هدف توانمندسازی و ارتقای منزلت بانوان به ویژه در حوزه اشتغال و معیشت برگزار شد که در آن گزارشی در مورد وضعیت معیشتی و تاب‌آوری و همچنین مشاغل خانگی توسط فرمانداران در استان تهران ارائه شد.

وی افزود: از ۱۶۶۰ تعهد اشتغالی که در استان تهران در این حوزه وجود داشت ۱۲۵۰ شغل به بازار کار افزوده شده و امروز تفاهم‌نامه‌ای در جهت تاب‌آوری و توان افزایی در محله‌های آسیب پذیر شهرستان‌های استان تهران با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری امضا شد تا به این ترتیب ۱۶۸ محله آسیب پذیر شناسایی شده در شهرستان‌های استان تهران که در جهت توان افزایی گام بردارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.