خبرگزاری رویترز گزارش داد، این دومین بار است که توئیتر چنین پیام هشداری را به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بابت انتشار توئیت‌هایی در تهدید استفاده از زور بیش از حد علیه معترضان در واشنگتن دی.سی منتشر می‌کند.

ترامپ در توئیتش نوشته: مادام که من رئیس جمهوری آمریکا هستم، هرگز در واشنگتن دی.سی "منطقه خودمختار" ایجاد نمی‌شود. اگر آنها دنبال چنین چیزی باشند، با زور بیش از حد روبرو می‌شوند!

توئیتر هم در پاسخ به این مطلب نوشت که ترامپ سیاست‌های این رسانه را در برابر رفتار ناهنجار نقض کرده است.

پست توئیتری ترامپ پس از اعتراضات ضد نژادپرستی روز دوشنبه با پیام "منطقه خودمختار کاخ سیاه" منتشر شد که اشاره دارد به منطقه‌ای در سیاتل که از سوی فعالان موسوم به "اعتراض سازمان یافته کپتول هیل" یا "منطقه خودمختار کپتول هیل" اشغال شد.

پلیس روز سه شنبه این منطقه را پاکسازی و دسترسی به آن را مسدود کرد؛ اوایل ماه جاری میلادی، مجریان قانون با استفاده از زور معترضان را متفرق کرده بودند.

این کمپانی رسانه اجتماعی نوشت، بر روی توئیت ترامپ برچسب اخطار "منافع عمومی" زده چون شامل تهدید برای آسیب زدن به یک گروه قابل شناسایی است. این برچسب توزیع توییت‌ها توسط مقام‌های دولتی که قوانین توییتر را نقض می‌کنند، محدود می‌کند، اما در عین حال آنها را به صورت آنلاین باز می‌گذارد تا امکان بررسی داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.