محمد وحیدی در گفتگو با مهر اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزارت خانه‌های علوم و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، بهداشت درمان، کار و امور اجتماعی و معاونت فناوری ریاست جمهوری مرتبط است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: یکی از انتظاراتی که از مجلس می‌رود آن است که جدای مسئله قانون گذاری، برنامه‌ای تدوین شود تا فرایند نظارت تقویت شده و اعضای کمیسیون آموزش در گام دوم انقلاب به انجام این وظیفه تاکید دارند.

وی افزود: اعضای کمیسیون در تلاش خواهند بود نظارت بر محیط‌های علمی را از نظرهای سالم سازی فضای آموزشی، افزایش کیفیت آموزش‌ها و پیگیری پژوهش‌های اولویت دار در دستگاه‌های دولتی دنبال کنند.

وحیدی با تاکید بر اینکه در این حوزه باید اسناد بالا دستی عملیاتی شود بیان کرد: نیازهای آموزش و پرورش و آموزش عالی در حوزه‌های مختلف پیگیری خواهد شد و نظارت جدی بر بودجه‌های آموزش که از اولویت‌های این کمیسیون است به اجرا در خواهد آمد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب علیرضا منادی به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سوابق ایشان نشان می‌دهد اصلاح طلب بودن وی کذب است.

وی افزود: هر سه کاندیدای ریاست کمیسیون سوابق مناسب اجرایی و علمی داشتند و نظرات خودشان را اعلام کردند اما دکتر زاهدی به دلیل بیماری در رأی‌گیری حاضر نبودند و در نهایت با شنیدن برنامه‌ها نظرات اعلام شد.

وحیدی تصریح کرد: از آن جایی که احترامی بین اعضای کمیسیون وجود داشت و بناست اعضای کمیسیون ۴ سال کنار یکدیگر فعالیت کنند، همراه تمام اعضا تاکید داشتیم که برای حفظ وحدت اعضا، رأی در خارج از کمیسیون اعلام نشود و این به معنی عدم اعتقاد به شفافیت آرا نیست.

این نماینده مجلس در انتها گفت: این پست‌های کمیسیونی جایگاه خاصی در مجلس نیست و قدرت خاصی برای اجرای اتفاقات ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.