چاینا دیلی روز یکشنبه در مطلبی با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام نوشت: موضوعی که درباره دو سایت دارای فعالیت های هسته ای آن هم بر اساس ادعاهای بی سند از دیدگاه ایران مطرح شده است مربوط به اوایل سال های ۲۰۰۰ و بسیار قدیمی است و به قبل از برجام بر می گردد.

روزنامه تاکید کرد که همین باعث شده است تا ایران این اقدام سه کشور اروپایی و آژانس را تقبیح و تصویب قطعنامه را محکوم کند.

گزارش ادامه می دهد که برای ایران تصویب چنین قطعنامه ای این معنا را تداعی می کند که برخی می خواهند ایران را وادار کنند تا از مواضع و اصول خود کوتاه بیاید اما تهران تاکید دارد که بموقع به این قطعنامه واکنش نشان خواهد داد.

همزمان خبرگزاری شینهوا گزارش کرده است که چین از آمریکا می خواهد تا دست از اقدامات و تحرکات اشتباه درباره برنامه هسته ای بردارد و منافع و حقوق مشروع دیگر طرف ها را مورد احترام قرار دهد.

گزارش رسانه های چین حاکی است که چنین تحرکاتی در کنار تحریم ها می تواند باعث سقوط برجام شود و این موضوع را کشورهای اروپایی نیز مورد توجه و تاکید قرار داده اند.

وزارت خارجه چین از مدت ها قبل با انتشار بیانیه هایی بارها از بابت تحرکات آمریکا و فشارهای این کشور بر ایران ابراز نگرانی کرده و ضمن تاکید بر کاستن از تنش ها بر پیشبرد ارتباطات و مراودات اصرار دارد.

چین برجام را یک توافق بسیار مهم بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل می داند که به کاهش تنش ها و عدم اشاعه کمک می کند و از واشنگتن خواسته است اقدامات نادرستش را در قبال این توافق متوقف کند.

روزنامه چاینا دیلی نوشت که ایران از شورای حکام خواسته است تا در قبال تلاش های اسراییل و آمریکا برای طرح مسایل بسیار قدیمی آن هم بدون سند و بر اساس ادعاهای واهی هوشیار باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.