روزنامه یدیعوت آحارونوت سندی را از جمعیت "بگذارید حیوانات زندگی کنند" منتشر کرد که هزاران آزمایش رژیم صهیونیستی بر روی حیوانات برای ارتقای سلاح‌هایش طی سه سال گذشته را فاش می‌کند. این جمعیت از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به این سند دست یافته است.

طبق گزارش این جمعیت، بین سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ ارتش و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی آزمایشاتی را روی ۴۰ سگ، ۲۵ بز، ۱۰ گوسفند، ۱۲۵ خوک، ۱۸۶ موش، ۲۵ خوکچه هندی و ۱۶۰ موش صحرایی از نوع جوندگان انجام دادند. حیوانی که برای آزمایش‌های پزشکی در دوره‌های آموزش نظامی بیشتر استفاده می‌شود خوک است و دلیل آن این است که قلب و دستگاه تنفسی قوی مثل انسان دارد.

میزان آسیبی که به این حیوانات در این آزمایش‌ها می‌رسد متفاوت است برخی از آن‌ها کشته و برخی دچار نقص عضو می‌شوند. این آزمایش‌ها کاملا محرمانه صورت می‌گیرد.

روزنامه یدیعوت نوشت که سؤالی درباره وضعیت این حیوانات از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی کرده اما به جواب قاطعانه دست نیافته است و همین مسئله نشان می‌دهد که احتمالا ارتش این رژیم حیواناتی را برای انجام آزمایش‌های نظامی به خارج می‌فروشد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آزمایشاتی را روی حیوانات انجام داده است مثل واکنش بدن به انفجار یا باقیمانده‌های مواد منفجره.

این روزنامه به نقل از یک افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی که در آموزش پزشکی فعالیت کرده، نوشت: این ادعا که از حیوانات تنها برای آموزش در دوره‌های پزشکی ارتش استفاده می‌شود فریب‌کاری است.

این افسر، ارتش رژیم صهیونیستی را به انجام آزمایش‌های بی‌رحمانه بر روی حیوانات به دور از چشم رسانه‌ها متهم کرد.

از سوی دیگر جمعیت "بگذارید حیوانات زندگی کنند" در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به بی‌رحمی و نبود شفافیت اعتراض داریم و خواهان توقف استفاده از حیوانات در آزمایش‌های وزارت دفاع و به طور کلی در تمام آزمایشات هستیم.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که از حیوانات تنها در موارد کمی در پژوهش‌های پزشکی و آزمایش و تحت نظارت دامپزشک متخصص استفاده می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.