محمدجواد آذری جهرمی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا دارد و باید به صورت همسان رشدی را پیش ببریم. حوزه زیرساخت وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ما در این باره دغدغه داریم، اما نسبت ترافیکی از کجا درست می‌شود؟ از جریان داده و مصرف داده که به محتوا مربوط است. وزارت ارتباطات می‌خواهد از تلویزیون اینترنتی حمایت کند اما می‌گویند به این موضوع ورود نکن پس چه‌طور داده بالا برود یا در حوزه کودک ورود می‌کنیم و از ما شکایت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما یک جاهایی برای حمایت ورود می‌کنیم تا به صورت آتش به اختیار مسائل را حل کنیم اما با اعتراض گسترده مواجه می‌شویم مساله‌ی فضای مجازی نیازمند مشارکت است.

اینستاگرام با سیاست‌های ما به قطب تبدیل شده؛ زیرا پلت‌فرم‌های دیگر بسته است. اگر اینستاگرام صفحه سردار دل‌های ما را می‌بندد طبیعی است آنها دولت تروریستی هستند و تروریست‌هایی در کت و شلوارند؛ در این موضوع شکی نداریم، اما اگر سردار ما را در بغداد به شهادت رساندند ما بغداد را خالی می‌کنیم؟ آیا عرصه رسانه بین‌المللی است و حضور جریان‌ساز مورد تاکید رهبری را نباید ببینیم؟ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: فیبر نوری موضوع مهمی است، اما مجلس شورای اسلامی مساله‌ی خصوصی سازی را حل کند. این نیازمند قانون است. ما در دوره قبل موفق به تصویب آن نشدیم . بخش خصوصی سرمایه‌ گذاری می‌کند تا مشکل حل شود، اما مانع بزرگی به اسم مخابرات را داریم که با انحصار ذاتی نمی‌گذارد کار پیش برود. من دو سال و نیم پیگیر این موضوع بودم.

آذری جهرمی با تاکید بر این‌که دغدغه‌های فرهنگی، دینی و تغییر سبک زندگی به‌جا است، خاطر نشان کرد: با دست روی دست گذاشتن و بستن کار درست نمی‌شود؛ باید در این زمینه کار کرد. اینستاگرام با سیاست‌های ما به قطب تبدیل شده؛ زیرا پلت‌فرم‌های دیگر بسته است. اگر اینستاگرام صفحه سردار دل‌های ما را می‌بندد طبیعی است آنها دولت تروریستی هستند و تروریست‌هایی در کت و شلوارند؛ در این موضوع شکی نداریم، اما اگر سردار ما را در بغداد به شهادت رساندند ما بغداد را خالی می‌کنیم؟ آیا عرصه رسانه بین‌المللی است و حضور جریان‌ساز مورد تاکید رهبری را نباید ببینیم؟

وی خاطر نشان کرد: کسی موافق بی‌دینی نیست؛ شما به عنوان نماینده با مخاطب‌تان چه‌طور ارتباط برقرار می‌کنید؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ساخت ماهواره در سازمان فضایی ایران اظهار کرد: من از شما دعوت می‌کنم به آنجا بیایید؛ یکسری جوان از زندگی و بورس تحصیلی خارج خود گذشته‌اند؛ ما کسانی که مخالف برنامه فضایی بودند و نگاه‌شان متفاوت بود را به اینجا بردیم؛ آنها می‌گفتند ما دوچرخه نمی‌توانیم بسازیم چه‌طور ماهواره می‌سازیم؟

آذری جهرمی در پایان گفت: اقتصاد آینده دنیا و فرهنگ ما منوط به این فضا «فضای مجازی» است. با توجه به این‌که فرصت کم است من اقدامات وزارت ارتباطات در بخش کرونا و همچنین پیشرفت دولت الکترونیک را به صورت مکتوب تقدیم نمایندگان خواهم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.