روسیا الیوم گزارش داد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگوی مطبوعاتی ادعاهای روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" را بسیار سخیف خواند و گفت: متاسفانه انتشار خبرهای رسانه‌ای غیرموثق یکی از شاخصه‌های عصر ما شده است.

زاخارووا اظهار کرد: چنین گمراه‌سازی زمانی که صحبت از مسؤولان عالی رتبه‌ای باشد که اظهاراتشان مورد توجه عموم هستند و سیاست‌های داخلی و خارجی کشورهایشان را می‌سازند، موجب نارضایتی بیشتری می‌شود.

این روزنامه عبری زبان در شماره‌ای که تاریخ ۱۵ ژوئن منتشر کرد، مدعی شد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیداری پشت درهای بسته گفته بود که باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا اواخر سال ۲۰۱۶ قصد داشت پیش‌نویس طرحی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین براساس مرزهای ۱۹۶۷ را در شورای امنیت ارائه کند.

این روزنامه نوشت: نتانیاهو در آن زمان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تماس گرفت تا از او بخواهد مانع از تصویب این قطعنامه شود و پوتین نیز با این درخواست موافقت کرد اما در ادامه اوباما از ارائه این طرح منصرف شد و این پیش‌نویس را در شورای امنیت ارائه نکرد.

زاخارووا درباره این خبر گفت: به نظر می‌رسد خبرنگار این روزنامه اسرائیلی هیچ‌گونه اطلاعی از شرایط خاورمیانه ندارد اینکه تصور کنیم رئیس جمهوری در آمریکا پیشنهاد رجوع به یک قطعنامه بین‌المللی را بدهد که اساسا به منزله راه حل تشکیل دو کشور برای پایان یافتن درگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باشد- راه حلی که مورد حمایت روسیه و بیشتر کشورهای جهان است- یک خیال کامل است.

وی افزود: مسکو در سال ۱۹۸۸ کشور فلسطین را با مرزهایش و قدس شرقی به رسمیت شناخت. آمریکا اگر می‌خواست فلسطین را به رسمیت بشناسد می‌توانست به عنوان یک کشور و بدون نیاز به رجوع به شورای امنیت این کار را انجام دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.