به دنبال تشدید حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و واکنش نیروهای  مقاومت فلسطینی، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی سه شنبه شب مجددا تشکیل جلسه داد.

به گزارش شبکه خبری «فاکس نیوز»، این دومین جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه است. این منبع خبری به جزئیات بیشتری از این جلسه اشاره‌ای نکرده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ظهر امروز بعد از اولین جلسه کابینه امنیتی، گفت تل‌آویو به دنبال تنش نیست. وی پس از این نشست یک ساعته با حضور «آویو کوخاوی» فرمانده ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و «ناداو آرگامان» رئیس سرویس امنیت داخلی این رژیم (شاباک)، گفت: «ما به تشدید تنش در غزه علاقه‌ای نداریم، اما برای دفاع از خود هر کاری می‌کنیم.»

 وی همچنین با بیان اینکه عملیات ترور «بها ابوعطا» فرمانده جهاد اسلامی از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی‌ شده بود، وی را یک «بمب ساعتی» توصیف کرد و مدعی شد که این فرمانده فلسطینی برای انجام حملات بیشتر علیه مناطق صهیونیست‌نشین برنامه‌ریزی می‌کرده است.

رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه همزمان به نوار غزه و دمشق حمله کرد و دو نفر از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین را ترور کرد، اما عملیات ترور دمشق در تحقق هدف ناکام ماند. نیروهای مقاومت فلسطینی نیز از صبح امروز با شلیک ده‌ها راکت به سوی مناطق صهیونیست‌نشین، به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ داده‌اند.به دنبال این تحرکات «نفتالی بنت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از اعلام وضعیت فوق‌العاده در فلسطین اشغالی خبر داد.

شبکه «المیادین» به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داد که بِنِت برای ۴۸ ساعت آینده، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

شبکه الجزیره هم گزارش داد که ارتش و نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی در شهرها و شهرک‌ها به فاصله ۸۰ کیلومتری از مرزهای غزه به حالت آماده باش درآمده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.