آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام خود ضمن هشدار نسبت به این که فرسایش زمین زندگی حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیان کرد: با بازگرداندن ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی تخریب شده، امنیت غذایی حفظ شده، خانوارها سرپا مانده و اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که امروز سیاره ما بیمار است، اظهارکرد: سلامتی بشریت به سلامتی سیاره زمین بستگی دارد.

به گفته گوترش، ۷۰ درصد از سرزمین‌های جهان توسط فعالیت‌های انسانی تغییر یافته است اما ما می‌توانیم این روند را معکوس کرده و راه‌حل‌هایی برای طیف گسترده‌ای از چالش‌ها از مهاجرت‌های اجباری و گرسنگی تا تغییرات اقلیمی به ارمغان بیاوریم.

در منطقه "ساحل صحرا" در آفریقا، پروژه "دیوار بزرگ سبز" در حال تغییر زندگی و معیشت مردم از سنگال تا جیبوتی است.

گوترش با تاکید بر این که با بازگرداندن ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی تخریب شده، امنیت غذایی حفظ شده، خانوارها سرپا مانده و اشتغال ایجاد می‌شود، اظهارکرد: این گونه تلاش‌ها تنوع زیستی را باز می‌گرداند، اثرات تغییرات اقلیمی را کاهش می‌دهد و جوامع را انعطاف‌پذیرتر می‌کند.

 دبیر کل سازمان ملل خاطر نشان کرد: در مجموع مزایای این اقدامات ۱۰ برابر بیشتر از هزینه‌های آن‌هاست.

آنتونیو گوترش در پیام خود در روز مبارزه با بیابان‌زایی و خشکسالی خواستار قراردادی جدید برای طبیعت شد.

بنا بر گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی و خشکسالی اعلام کرد: از طریق اقدام و همبستگی بین‌المللی می‌توان ترمیم اراضی و راه‌حل‌های مبتنی بر طبیعت را برای اقدامات اقلیمی و به نفع نسل‌های آینده افزایش داد. با این اقدام می‌توان دِین خود را به آرمان‌های توسعه ادا کرده و همه افراد را به این معنا که فقر شدید در تمام اشکال آن و نابرابری در بین افراد و گروه‌ها را کاهش داد، در نظر گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.