ایران تا پیش از آن بازی، هیچ‌گاه جام‌جهانی را با پیروزی شروع نکرده بود. به لطف آن ۳ امتیاز، تیم ملی تا آخرین ثانیه مرحله گروهی جام‌جهانی همچنان مدعی صعود به مرحله حذفی ماند. آن هم در گروهی که علاوه بر قهرمان جام‌ملت‌های آفریقا، تیم‌های پرستاره اسپانیا و پرتغال هم حضور داشتند.

دو سال پس از آن بازی، حالا بسیاری، حتی برخی از منتقدان سرمربی سابق تیم‌ملی هم، نسبت به تکرار آن روزهای خوش ناامیدند.

در دومین سالگرد بازی با مراکش، کارلوس کی‌روش، که حالا سرمربی تیم ملی کلمبیا شده، به سوالاتی درباره آن بازی و برخی حرف و حدیث‌های اخیر پاسخ داده است.

دو سال از بازی خاطره‌انگیز ایران ومراکش می‌گذرد. آن پیروزی احتمالا تا سال‌های متمادی در خاطر همه ایرانیان خواهد ماند. خود شما چه چیزی از آن بازی یادتان هست؟

روز قبل از بازی من اطمینان کامل داشتم نسبت به همه چیز و با دیدگاه مثبت به انتظاراتمان نگاه می‌کردم. خیلی ساده بود، من به بازیکنان و کادرم اطمینان کامل و صددرصدی داشتم. بعد از بازی خیلی خوشحال بودم. چون بعد از کاری سخت و تعهدی که تیم ملی نشان داده بود، یعنی بازیکنان تیم ملی نشان داده بودند، آنها توانستند شادی و غرور را برای مردم و هواداران فوتبال ایران به ارمغان بیاورند و در واقع بازیکنان با تلاش‌های خودشان هر آنچه که داشتند را هدیه و در واقع تقدیم به هواداران فوتبال ایران کردند.

شرایط تیم ملی ایران را پیگیری می کنید؟ نظرتان چیست؟ آیا مساله مالی‌تان با فدراسیون ایران حل شد؟

درباره سوال مربوط به  تیم ملی و  فدراسیون فوتبال صحبتی ندارم. فقط می‌توانم امیدوار باشم و آرزو کنم فوتبال ایران در دست انسان‌های شایسته، وفادار و صادقی قرار بگیرد. یعنی مدیریتی در فوتبال ایران حاکم بشود که انسان‌های شایسته، وفادار و صادق سر کار بیایند.

برایمان مهم است بداینم آیا موضوع مالی‌تان با فدراسیون ایران حل شد؟

از نظر کمیته انضباطی فیفا همه چیز به پایان رسیده. تصمیم روشن است و بدون هیچ شکی فیفا فدراسیون فوتبال ایران را محکوم کرده است. مشخص است که رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران و دبیرکل سابق فدراسیون رفتار اشتباهی انجام دادند و به کارلوس کی‌روش احترام نگذاشتند.

طی روزهای گذشته صحبت هایی در مورد بهروز زنجانی (بروس) مطرح شد. می‌گویند این شخص در معادلات فوتبالی نقش داشته است. حتی گفته شده قطع همکاری امید نمازی و جواد نکونام با تیم ملی و اختلاف شما با برانکو به خاطر دخالت‌های او بوده است. آیا شما با این آدم ارتباط بیزینسی داشتید؟

به طور کامل این موضوع کذب و جعلی است. مثل همیشه از سوی ذهن‌های مریض و خراب تولید شده است. در مورد این موضوع مطمئنم که هواداران فوتبال بدون هیچ شکی می‌دانند چه کسی چه کاره است.

این روزها با شرایط کرونایی چه می‌کنید؟ لیگ‌ها کم‌کم دارد شروع می‌شود، انتظار می‌رود بازی‌های ملی هم شروع شود. برنامه شما چیست؟

با مطالعه و تحقیق درباره فوتبال، خودم را برای قدم بعدی آماده می‌کنم. همیشه تلاش می‌کنم که یاد بگیرم و بیشتر به بازیکنان و تیمم این اطلاعات را اهدا و اعطا بکنم. همچنین طبیعی است که مراقب خانواده و دوستانم باشم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.