به گزارش آس، لالیگا برای رئال مادرید و برای زین الدین زیدان برمی‌گردد. سرمربی فرانسوی در نشست خبری حاضر شد و پیش از دیدار یکشنبه شب برابر ایبار  صحبت کرد. زیدان می‌تواند دویستمین بازی‌اش را به عنوان سرمربی سفیدپوشان تجربه کند.

سرمربی فرانسوی پیش از شروع مصاحبه درباره کسانی که بحران کرونا رویشان تاثیر گذاشت صحبت کرد و از کادر درمان قدردانی کرد. او گفت: می‌خواهم با تمام کسانی که عزیزانشان را از دست دادند ابراز همدردی کنم. همچنین از کادر درمان تشکر می کنم که برای نجات جان مردم تلاش کردند. آنها تمام توان خود را به کار بردند و همچنان در حال خدمت رسانی هستند. همچنین یاد تمام اعضای خانواده‌های مادریدی که ما را ترک کردند گرامی می دارم. شرایط سخت و عجیبی است.

زیدان درباره وضعیت تیم خود گفت: می دانیم که لحظات سختی داشتیم و بیشتر مردم وضعیتشان بدتر بود. شانس آوردیم که می توانیم دوباره بازی کنیم و از این اتفاق خوشحال هستیم. از لحاظ فیزیکی خیلی خوب کار کردیم. هیچ شکی ندارم و آماده هستیم تا دوباره در میادین حاضر شویم.

او افزود: شرایط برای ما فرقی نخواهد کرد. مادرید این چنین است و ما بهترین بازیکنان را در اختیار داریم. سرم درد خواهد گرفت، مانند همیشه. این کار من است و تمام سرمربیان با چنین شرایطی روبرو هستند. باید ۲۵ بازیکن را انتخاب کنم. سه یا چهار بازیکن آسیب دیده داریم. تمام بازیکنان قابل دسترس روی فرم هستند و من باید از میان آن ها انتخاب کنم. همه در نیکمت حضور خواهند داشت و من آن را دوست دارم. در طول هفته خوب تمرین می کنند.

رئال مادرید قرار است بازی های باقی مانده اش در لالیگا را در ورزشگاه آلفردو دی استفانو برگزار کند. سرمربی فرانسوی در این رابطه اظهار کرد: دی استفانو استادیوم نهایی ماست. ما به بازی کردن در سانتیاگو برنابئو عادت داریم اما خود را با شرایط جدید وفق می دهیم. از این که در این ورزشگاه بازی می کنیم خوشحالیم. فاصله ها فرقی نکرده و در اینجا تمرین کرده ایم. آماده هستیم تا در دی استفانو بازی کنیم. من دوست ندارم بدون تماشاگر بازی کنیم. با این حال هیچ چیز از شوقمان کم نخواهد کرد. مانند زمان هایی که با حضور هواداران بازی می کردیم تمام تلاشمان را به کار خواهیم برد.

زیدان درباره وضعیت ادن هازارد و مارکو آسنسیو گفت: خبر خوب این است که آنها مانند دیگر بازیکنان زمان کافی برای آمادگی خود داشتند. آسنسیو به طور عادی تمرین می کند. هازارد هم به همین شکل. آن ها شرایط بازی دارند و خبر خوبی است.

سرمربی رئال مادرید در مورد پنج تعویض گفت: نه به نفعمان است نه به ضررمان. در شرایط خیلی عجیبی زندگی می کنی اما اکنون که همه هستند خوشحالیم و خود را با شرایط جدید وفق می دهیم. اول از همه بازیکنان باید خود را سازگار کنند چون آنها قرار است بازی کنند.

تاکنون برنامه چهار هفته لالیگا مشخص شده است. بارسلونای صدرنشین در همه هفته ها پیش از رئال مادرید بازی خواهد کرد. زیدان در این رابطه اظهار کرد: این برنامه است. همچنین می توانیم درباره روزهای استراحتمان صحبت کنیم و در آخر چه؟ ما از بازگشت بازی ها خوشحالیم. با شرایط جدید خود را وفق می دهیم. عادت داریم که هر سه روز یک بار بازی کنیم. یک ماه و نیم پیش رو داریم و باید در بالاترین سطح ممکن ظاهر شویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.