پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کتاب جنجالی جان بولتون سوء عملکرد‌های بیشتری را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید علاوه بر موضوع اوکراین گیت ارائه خواهد داد.

این پایگاه خبری می‌گوید که کتاب در دست انتشار جان بولتون جزئیات بیشتری را از موضوع اوکراین گیت و همچنین اقدامات پشت پرده کاخ سفید با دیگر کشور‌ها در بر دارد.

روزنامه واشنگتن پست برای نخستین بار گزارش داد که به بخش‌هایی از این کتاب دست یافته است.

با مطرح شدن موضوع انتشار کتاب جان بولتون، کاخ سفید و شخص دونالد ترامپ مستقیما برای جلوگیری از انتشار این کتاب دست به کار شدند.

روزنامه واشنگتن پست برای اولین بار گزارش مربوط به مداخله ترامپ در جلوگیری از انتشار کتاب جدید جان بولتون را منتشر کرد. واشنگتن پست به نقل از منابع مطلع خود نوشت ترامپ به وکلای خود گفته است کتاب مشاور امنیت ملی سابق این کشور نباید تا پیش از انتخابات نوامبر منتشر شود.

بنا بر این گزارش، ترامپ در ماه فوریه در نشستی اعلام کرد: «مطالب این کتاب محرمانه است و بولتون فردی خائن است. بعد از آنکه من از کاخ سفید رفتم، او می‌تواند این کار را انجام دهد؛ اما نه تا زمانی که من اینجا هستم.»

بیشتر بخوانید

ترامپ شخصا خواهان جلوگیری از انتشار کتاب بولتون شد

هشدار کاخ سفید به بولتون درباره انتشار کتابش

بولتون در این کتاب گفته است شخصا از ترامپ شنیده است که وی کمک‌های مالی به کی‌اف را مسدود کرده تا رئیس‌جمهور اوکراین تحقیقات علیه پسر بایدن را پیگیری کند.

منابع مطلع از نسخه اولیه کتاب بولتون می‌گویند، او در این کتاب نوشته است: «ترامپ در ماه اوت (مرداد-شهریور) به من گفت که نمی‌خواهد بودجه ۳۹۱ میلیون دلاری تائید شده از سوی کنگره برای کمک نظامی به اوکراین جهت مقابله با روسیه را، در اختیار کی‌اف قرار دهد تا زمانی که آن‌ها تحقیقاتی را علیه بایدن و دیگر دموکرات‌ها انجام دهند.»

کاخ سفید می‌گوید کتاب بولتون دارای اطلاعات محرمانه‌ای است که باید پیش از انتشار حذف شوند، اما وکیل بولتون ضمن رد این موضوع اعلام کرد این کتاب طبق برنامه در ۱۷ مارس (بیست و هفتم اسفند) منتشر می‌شود.

ماه ژانویه سال جاری نیز کاخ سفید طی هشداری رسمی علیه جان بولتون، تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار این کتاب آغاز کرد.

کاخ سفید در نامه‌ای خطاب به وکیل بولتون نوشته بود: «به خاطر انتشار مطالب طبقه‌بندی شده در این کتاب، نوشته‌های بولتون نباید منتشر شود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.