به گزارش خبرگزاری رویترز، نوئل فرانسیسکو، یک وکیل ارشد دولت آمریکا در دادگاه عالی این کشور که در گذشته از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از جمله ممنوعیت‌های مسافرتی جنجالی او علیه اتباع چند کشور مسلمان دفاع کرده بود از سمتش استعفا می‌دهد.

به این ترتیب فرانسیسکو تبدیل به دومین مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکا می‌شود که در طی دو روز اخیر استعفایش از سمتش اعلام شده است.

روز چهارشنبه گزارش شد که برایان بنشکوفسکی، معاون دادستان کل آمریکا در بخش جنایی نیز اوایل ماه آینده میلادی سمتش را ترک می کند.

اخیرا وزارت دادگستری آمریکا و ویلیام بار،‌ شخص وزیر دادگستری این کشور از بابت دست زدن به یک سری اقدامات به منظور حمایت از دوستان و همپیمانان دونالد ترامپ از جمله با کنار گذاشتن اتهامات مطرح شده علیه مایکل فلن، یک مشاور ارشد سابق، هدف موجی از انتقادات قرار گرفته‌اند.

فرانسیسکو از سال ۲۰۱۷ ریاست دفتری در وزارت دادگستری آمریکا که مسئول دفاع از سیاست‌های دولت در قبال چالشهای حقوقی بوده را به عهده داشته است.

به گفته یک منبع که نامش را فاش نکرد، فرانسیسکو همچون بنشکوفسکی از مدتی قبل برای کنار رفتن از سمتش در تابستان امسال برنامه ریزی کرده است.

از سوی دیگر بیش از ۱۰۰ تن از وکلای دادگاه عالی آمریکا در نامه ای خواستار استعفای ویلیام بار شدند و این اتفاق بعد از آن افتاد که دولت دونالد ترامپ گفت ویلیام بار کسی است که به حذف با زور معترضان از نزدیکی کاخ سفید چراغ سبز نشان داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.