راشاتودی گزارش داد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پی به رسمیت شناختن رئیس کنگره ملی ونزئلا به عنوان رئیس جمهور این کشور، از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی خواست کناره گیری کند.

وی همچنین دولت ونزوئلا را تهدید کرد در صورتی که از این کار سر باز بزند، آمریکا همه گزینه ها را روی میز دارد.

همچنین «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا خواستار کناره گیری مادورو از ریاست جمهوری ونزوئلا و کمک ارتش این کشور به تلاش هایی شد که به ادعای وی برای بازسازی دموکراسی در حال انجام است.

پمپئو در ادامه اظهاراتش گفت اگر مادورو از قدرت کناره گیری نکند و دست به هر گونه اقدام علیه اعضای کنگره ملی ونزوئلا بزند، تمام گزینه ها از جمله گزینه نظامی روی میز است.

در همین حال برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل با به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، موضع آمریکا را در خصوص تحولات اخیر این کشور اتخاذ کرده اند.

«ژایر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل در پیامی توییتری اعلام کرد کشورش از جهت سیاسی و اقتصادی از روند انتقال قدرت و بازگشت دموکراسی و صلح مدنی به این کشور حمایت می کند.

روز چهارشنبه دقایقی پس از آنکه رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور این کشور خواند؛ آمریکا اعلام کرد که وی را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد.

گفتنی است پیش از آغاز اعتراضات امروز نیز «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به صراحت از مخالفان حمایت کرده و در یادداشتی در وال‌استریت ژورنال نوشت: آمریکا قویا از پارلمان و گوایدو رئیس آن حمایت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.