خبرگزاری آسوشیتدپرس، ری سون گوون، وزیر امور خارجه کره شمالی در دومین سالگرد برگزاری نخستین نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در کشور سنگاپور برگزار شد، اظهار کرد، پیونگ یانگ هرگز دیگر با برگزاری نشست‌های سطح بالا و امتیازدهی، به ترامپ جایزه نخواهد داد و کاری نخواهد کرد که رئیس جمهور آمریکا به آن به عنوان دستاورد سیاست خارجی‌اش افتخار کند مگر آنکه آمریکا نیز در مقابل امتیازی چشمگیر را بدهد.

این وزیر امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که از سوی رسانه دولتی این کشور منتشر شد عنوان کرد: ما شاهدیم که دیگر جای هیچگونه بهبود واقعی روابط میان آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره با تداوم حفظ روابط شخصی میان رهبری عالی کشور ما و رئیس جمهور آمریکا وجود نداشته و سوال این است که آیا همچنان لازم است دست دادنی که در سنگاپور رخ داد، ادامه یابد؟

وی افزود: ما هرگز به رئیس اجرایی آمریکا بسته دیگری آن هم بدون دریافت چیزی در ازای آن نخواهیم داد تا او در ادامه از آن به عنوان دستاور سیاسی خود استفاده کند. هیچ چیز ریاکارانه تر از مطرح ساختن یک وعده توخالی نیست.

ری اظهار کرد، دیپلماسی دو سال گذشته تنها فاش کرد که آمریکا همچنان تغییر رژیم را در پیونگ یانگ پیگیری می‌کند و کره شمالی را به دست زدن به حمله هسته‌ای پیشدستانه و انزوا و خفه سازی تهدید می‌کند.

وزیر خارجه کره شمالی تصریح کرد: هدف راهبردی ایمن جمهوری دموکراتیک خلق کره تقویت نیروی نظامی خود و ایجاد یک نیروی قابل اعتماد تر به هدف مقابله با تهدیدات نظامی بلند مدت آمریکا است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.