حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این پیام اظهار امیدواری کرد که برپایی قانونمند، منظم و شکوهمند این انتخابات، منشا تحول، رشد و تعالی در جمعیت هلال احمر گردد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی خطاب به مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مسئولان محترم دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر

با سلام و احترام 

انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر روز جمعه بیست و سوم خرداد ماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌گردد. در آستانه این برگزاری با توجه به اهمیت موضوع نکاتی را به اطلاع شما بزرگواران می‌رسانم. 

یک_ انتخابات مظهر حضور مردم و اراده آنان برای تعیین و اعلام خواسته‌هایشان است. هر انتخاباتی با حضور حداکثری واجدین شرایط ارزشمند و نتیجه آن موثرتر خواهد بود. بنابراین همه تلاش می‌کنیم با برپایی سالم انتخابات زمینه حضور حداکثری داوطلبان را فراهم کنیم. برگزیدگان این انتخابات در تصمیمات و برنامه‌های هلال تاثیرگذارند بنابراین لازم است اراده‌شان معطوف به خدمت‌گزاری و فراهم‌آوردن زمینه انجام وظایف این جمعیت مردمی باشد.

دو_ جمعیت هلال‌احمر نهادی است که دارای سازوکار منظم و گسترده برگزاری انتخابات در سراسر کشور است. این جمعیت با پشتوانه حضور و مشارکت مردم، توان مضاعفی برای خدمت‌رسانی و عمل نتیجه‌بخش به‌دست خواهد آورد. اقتدار این نهاد مردمی متکی به حضور گسترده واجدان شرایط است. تقویت وجهه مردمی هلال موجب افزایش اعتماد عمومی و ارتقای جایگاه این نهاد است .

سه _ شرکت در انتخابات هلال احمر به معنای واقعی سبقت در کار خیر است. عضویت در مجامع و شوراهای هلال هیچ‌گونه مزیت ذاتی ندارد و صرفا جایگاه افرادی است که توان ، انگیزه و دانش کافی برای مشارکت در کار داوطلبانه خدمت‌رسانی به مردم مخصوصا آسیب‌دیدگان را دارا هستند . امید است همه با این نیت خیر در این امر مهم مشارکت کنند.

چهار_  شما مسئولان محترم دفاتر همراه با دیگر عوامل اجرایی و نظارتی زحمت قابل تقدیری را در مراحل مختلف انتخابات متحمل شده‌اید. با عضویت و شرکت فعال در جلسات شوراها و هیات‌های نظارت واجرایی استان و نیز معرفی ناظران شعب و ارایه گزارش اقدامات ونظارت بر کل فرایند انتخابات به انجام وظیفه پرداختید که شایسته تقدیر است. امیدوارم برپایی قانونمند، منظم، شکوهمند این انتخابات منشا تحول و رشد در جمعیت هلال احمر شود.

پنج_ آرای اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر در انتخابات مجامع شهرستان‌ها حق‌الناس است وصیانت و حفاظت از آن وظیفه شرعی و انسانی است که باید مدنظر مجریان انتخابات و شما ناظران محترم باشد و تمام عوامل اجرایی در شعب اخذ رای می‌بایست با بی‌طرفی و رعایت اجرای صحیح قانون و مقررات انتخابات، بستری آرام و امن را برای اعضا فراهم کنند. . 

شش_ این انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که با فراگیری ویروس کرونا مواجه هستیم. تصمیم برگزاری انتخابات در این شرایط باتوجه به اهمیت موضوع و با بررسی و تایید مراجع ذی‌ربط و نظر هیات اجرایی و نظارت گرفته شد. البته لازم است پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مجریان ، ناظران و شرکت‌کنندگان به‌طور کامل و دقیق اجرا شود.

هفت_ در همه مراحل انتخابات سعی بر این بوده است که به قانون عمل شود و در موارد اختلافی نظر مراجع قانونی اخذ شده است. بنابراین حمایت از تصمیمات اتخاذ شده و تلاش برای جلب مشارکت حداکثری مورد تاکید است.

هشت_  تعدادی از منتخبان، نهایتا از اعضای شورای عالی جمعیت خواهند بود و در سیاست‌گذاری و تصمیمات کلان و راهبردی جمعیت صاحب رای و نظر خواهند بود. لذا حضور پرشور و آگاهانه اعضا می‌تواند در تقویت جایگاه و عملکرد هلال‌احمر موثرتر باشد.

از خداوند متعال می‌خواهم این انتخابات را منشا خدمت بیشتر برای جمعیت هلال احمر قرار دهد. برای همه شما و دیگر دست‌اندرکاران این انتخابات توفیق عمل به وظیفه و روشن‌بینی مسالت می‌نمایم.

عبدالحسین معزی

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.