به گزارش امروز (دوشنبه) روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، بورل دیدار با هیات اسرائیلی به رهبری «یوسی داگان» رئیس «شورای منطقه سامریه» که مخالف تشکیل کشور فلسطینی است را نپذیرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکی از مخالفان سرسخت طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی است، زیرا وی نگران خدشه وارد شدن به مذاکرات در راستای طرح تشکیل دو کشور است.

داگان از حامیان سرسخت حاکمیت رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری است و با طرح «معامله قرن» «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به علت تشکیل کشور فلسطینی در ۷۰ درصد از اراضی کرانه باختری، به شدت مخالف است.

در کنار بورل کشورهای اروپایی نیز مخالف شدید این طرح رژیم صهیونیستی هستند و حتی تهدید کردند که در روابط دو جانبه با اسرائیل تجدید کرده یا روابط خود را کاهش می‌دهند.

در اوایل ماه مه (اردیبهشت ماه) ۱۱ تن از سفرای کشورهای اروپایی در تل آویو به الحاق کرانه باختری و دره اردن به سرزمینهای اشغالی اعتراض کردند. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیست گزارش داده بود که کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایرلند، فنلاند، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، بلژیک، دانمارک، هلند و اتحادیه اروپا مراتب اعتراض خود را به «آنا آذری» معاون بخش اروپا وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

همچنین کشورهای آلمان، استونی و بلژیک همراه با انگلیس بیانیه‌هایی را علیه الحاق کرانه باختری در صحن شورای امنیت سازمان ملل صادر کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.