بهرام سرمست عصر شنبه در سخنانی اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا نماز جمعه در شهرستان های زرد نیز اقامه خواهد شد.

 سرمست افزود: مهدکودک ها، آموزشگاه ها، کلاس‌های دوره‌ای و مهارتی و همچنین کلاس‌های آموزش قرآن، از ۲۴ خرداد بازگشایی می‌شوند.

استاندار قم به دیگر مصوبه های این جلسه اشاره کرد و گفت: سینماها و مراکز هنری نیز از اول تیر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تنها با ۵۰ درصد ظرفیت، مجاز به فعالیت خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه هنوز نمی‌توان پایانی برای کرونا متصور بود تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای شهروندان الزامی است و باید خود را با زندگی در شرایط کرونایی هماهنگ کنیم.

سرمست در ادامه به رشد و بالندگی پژوهشی در مقابله با کرونا پرداخت و گفت: از زمان شیوع کرونا به پیشرفت‌های چشمگیری در مقابله با این ویروس رسیده ایم، به طوری که امروز کشور به لحاظ جایگاه علمی رتبه ۱۵ دنیا و رتبه نخست دنیای اسلام را به خود اختصاص داده است.

استاندار قم همچنین به شیوع این بیماری در چند استان کشور اشاره کرد و افزود : در قم وضعیت نسبی آرامی را تجربه می کنیم، اما بازگشایی مراکز تجمع و حضور زائران و مسافران می‌تواند کنترل بیماری را سخت کند.

سرمست با تاکید بر اینکه در شرایط بی توجهی به این بیماری، کرونا دوباره شایع می‌شود گفت : متولیان مراکز تجمعی باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت اجرایی کنند و نهادهای نظارتی و مسئولان بهداشتی نیز به فعالیت این مراکز نظارت کاملی داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه بازگشایی سایر مراکز و مکان‌ها در دستور کار جلسه های آینده ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دارد، بیان کرد: مردم با نهایت دقت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.