اعلام زمان دقیق بازگشایی سینماها، مهدکودک‌ها و برگزاری کنسرت/ تکلیف مرخصی زندانیان مشخص شد

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: در جلسه امروز مصوب شد تا علاوه بر مناطق سفید از ابتدای تیر ماه در تمامی مناطق زرد نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توافق با ستاد اقامه نماز جمعه برگزار شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مصوب شد مهدهای کودک، کلاس‌های قرآن و آموزشگاه‌ها مانند آموزشگاه زبان نیز از ۲۴ خرداد با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها فعالیت خود را آغاز کند.

روحانی افزود: همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تورهای مسافرتی داخلی هم از ۲۴ خرداد می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند اما در زمینه انجام تورهای خارجی باید بررسی‌های لازم انجام شده و چارچوب‌ها در این راستا مشخص شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه سینماها و کنسرت‌ها هم به شرط حضور ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها و رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توانند از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را آغاز کنند، گفت: مراسمات در فضای باز آرامستان‌ها هم می‌تواند با توافق بخش‌های ذیربط بر چگونگی برگزاری و چارچوب‌ها آغاز شود.

روحانی افزود: مسائل دیگری از جمله مرخصی‌ زندانیان در تیر ماه، اردوهای راهیان نور و برگزاری برخی اجتماعات هم در این جلسه مطرح شد که بنا شد بررسی‌های بیشتری درباره آنها انجام شده و در آینده تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ و به مردم اعلام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.