به گزارش روسیاالیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات به اظهارات اخیر قطر واکنش نشان داد که بر موضع ثابت و امتناع از پذیرش مطالبات کشورهایی که دوحه را تحریم کرده‌اند، تأکید کرده بود.

وی در توییتی نوشت: فکر نمی‌کنم بحران قطر در سومین سال خود شایسته اظهارنظر باشد. خط مشی‌ها از هم جدا شده، شورای همکاری (خلیج فارس) تغییر کرده و نمی‌تواند مانند سابق شود. علل این بحران و راه حل آن نیز مشخص است و به وقتش آشکار خواهد شد. شاید بهترین توصیه کنار گذاشتن تشدید (تنش) و تلاش برای آینده باشد.

پیش از این خالد بن عطیه، وزیر خارجه برکنار شده قطر توییت کرده بود: در سالروز محاصره ظالمانه که با یک کمپین گمراه کننده واهی آغاز شد و به واقعیت و تصویر شورای همکاری و ملت ما آسیب زد، تنها می‌توانم به ملت قطر به خاطر مقاومت آنها تبریک بگویم. به آنچه به دست آمده افتخار می‌کنیم این کمترین چیزی است که با توجه به شرایطی که در این مرحله به ما تحمیل شده، به کشور تقدیم می‌شود.

عربستان، بحرین، مصر و امارات از پنج ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند و این کشور را به صورت زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده‌اند و تاکنون وساطت‌ها و تلاش‌ها برای حل این بحران یا کاهش شدت آن موفقیت آمیز نبوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.