الجزیره گزارش داد، خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت اظهار داشت: با وجود اینکه پیشرفتی در حل بحران در شورای همکاری خلیج فارس وجود ندارد، کویت و کشورهای منطقه بر حل اختلافات این منطقه اصرار دارند.

جارالله با تاکید بر اینکه ادامه یافتن اختلافات در میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس موجب ایجاد شکاف و دو دستگی در منطقه می‌شود، گفت: با محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر راه‌های حل این بحران را مورد بررسی قرار دادیم.

معاون وزیر خارجه کویت در ادامه ضمن هشدار نسبت به نتیجه ادامه یافتن این بحران تاکید کرد: حل نشدن این بحران به معنای بروز پیامدهایی در تمامی ابعاد است.

وی افزود: اگر این اختلاف حل نشود، آمال و آرزوها و خواسته‌های مردم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله همبستگی، وحدت، هماهنگی و کار مشترک در راستای منافع کشورهای عضو نابود خواهد شد،‌ متاسفانه از زمان بروز این اختلاف ساز و کارهای متعددی در چارچوب این شورا متوقف شدند، نشست‌ها، دیدارها و ارائه پیشنهادات تعطیل شدند. همچنین متوقف شدن تمامی فعالیت‌های ثمربخش و مثبت برای منافع کشورهای عضو باید به پیامدهای حاصل از این اختلاف برای امنیت و ثبات منطقه و روابط کشورهای عضو در گروه‌های اقتصادی بزرگ جهان افزوده شود.

معاون وزیر خارجه کویت تاکید کرد: آمریکا تلاش‌های بسیاری برای حل این بحران انجام داده اما مشخص شد که هنوز شرایط برای برگزاری نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و آمریکا مناسب نیست و احتمال دارد این نشست در سپتامبر برگزار شود.

وزیر خارجه قطر عصر روز دوشنبه وارد کویت شد و پیام مکتوب تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر را به صباح الاحمد الصباح، امیر کویت تسلیم کرد.

همچنین او دیدارهایی با صباح الخالد الصباح، همتای کویتی خود داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.