گلایه صریح رئیس جمهور از برپایی مراسم عروسی و عزا و آغاز دوباره پیک کرونا

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی باید تا زمان طولانی در دستور کار باشد، تصریح کرد: اجتماعاتی که مردم در کنار همدیگر قرار می‌گیرند؛ عروسی، عزا، اجتماعات قومی و قبیله‌ای و... باید برای مدتی کنار بگذاریم تا زمانی که بهداشت و درمان ما اعلام کند و بگوید این احتیاط‌ها دیگر لازم نیست.

وی با اشاره به شیوع کرونا در یک منطقه خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت در جلسه امروز اعلام کرد در یکجا شاهد پیک این اپیدمی هستیم که منشا آن عروسی بوده و مشکل ایجاد کرده که این مشکل هم برای مردم، کادر درمانی و خسارت برای اقتصاد و نظام درمانی کشور است.  

رییس جمهوری اضافه کرد: نکته‌ای که مردم باید توجه کنند یکی نظافت شخصی یعنی شستن دست‌ها در صدر این بهداشت فردی و نظافت شخصی است و دیگر فاصله‌گذاری اجتماعی یا فیزیکی است. اگر ما با هم کار داریم فاصله را باید مراعات کنیم. دیگر مانند سابق نیست که ۴ تا خانواده می‌خواهند یکدیگر را ببینند همه بروند کنار هم، باید این فاصله را رعایت کنند.

روحانی ادامه داد: وقتی چند نفر جمع می‌شویم باید ماسک بزنیم و تجمع را فعلا کنار بگذاریم. تجمع مانند اجتماعاتی که برای عروسی یا عزاداری داشتیم یا تجمعاتی که فامیلی و قبیله‌ای و مرسوم است اینها را برای مدتی باید کنار بگذاریم. اگر این اصول را مراعات کنیم کار، کسب و فعالیت را هم ما می‌توانیم انجام و ادامه دهیم و این ضرورت برای ما است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.