حجت الاسلام و المسلمین روحانی در بخشی از سخنان خود درباره تصمیمات امروز ستادملی مقابله با کرونا اظهارداشت: تصمیمی که امروز گرفتیم راجع به مساجد است، که مورد درخواست همه مردم و خصوصا افراد متدین ماست، مردم می‌خواستند مساجد لااقل اگر برای عموم باز نیست برای نمازهای یومیه باز شود که  فرصت داشته باشند اگر نماز جماعت می خوانند فاصله ها را رعایت کنند. از امروز در مساجد به روی مردم در سراسر کشور با اجرای دستورالعمل برای نمازهای یومیه باز می شود.

وی در مورد بازگشایی پاساژها هم گفت: مساله دوم پاساژها است که محدودیت داشتیم که تا ۶ بعدازظهر باز باشند که ما محدودیت ساعتی آن را بر می داریم ان شاءالله مشکلی در این زمینه نباشد. مواردی را هم وزیر کشور در خصوص مقرراتی برای ترافیک و سالم سازی دریا بیان کردند که جلسه آن را قبول کرد.

رییس جمهوری گفت: یکسری موارد داریم که در این جلسه درباره آن تصمیم نگرفتیم و ممکن است در جلسات بعد تصمیم بگیریم مانند صحن حرم هایی که صبح ها باز می شود شب‌ها هم باز شود قرار شد بررسی‌ها انجام شود یا مراکزی که استفاده از سالن اجتماعات آن ممنوع است، باید با دقت و سرعت کمتر به سمت گشایش برویم که مشکلی پیش نیاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.