تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشترکان خانگی که توان پرداخت ندارند و مشترکان تجاری آمپری در نظر گرفته شده بود و در این زمان نیز برق هیچ کدام از مشترکان قطع نشد اما با پایان یافتن این مهلت و با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد از سهم هزینه ای صنعت برق مربوط به تولید کنندگان برق خصوصی و یا پیمانکاران تعمیر و نگهداری و تامین‌کنندگان تجهیزات شبکه برق است، با پرداخت به موقع قبوض برق توسط مشترکان کمک زیادی به استمرار خدمات رسانی مطلوب و پرداخت مطالبات بخش خصوصی خواهد شد.

اواسط فروردین ماه رضا اردکانیان - وزیر نیرو - اعلام کرد: پس از شیوع ویروس کرونا جزو دستگاه‌هایی بودیم که قبل از اینکه از ما خواسته شود، اعلام کردیم مشترکانی که برای پرداخت قبوض مشکل دارند، تا پایان اردیبهشت ۹۹ برای پرداخت آن مهلت دارند، اما درخواست ما این است کسانی که مشکل ندارند، قبوض را پرداخت کنند، زیرا در غیر این صورت این صنعت، چون متکی به این منابع است تحت فشار قرار می‌گیرد.

به‌گفته وی، ۲۰ درصد از منابع درآمدی را دریافت کردیم که این وضع قابل ادامه نیست، بنابراین کسانی که مشکلی ندارند، برای استمرار خدمات رسانی، وظیفه شهروندی خود را انجام دهند. با این وجود این طرح تا زمان اعلام شده ادامه یافت اما اکنون از مشترکان خواسته شده تا نسبت به پرداخت قبوض برق خود اقدام کنند.

به تازگی نیز احمدرضا مقصودی - مدیر دفتر راهبری فروش انرژی و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ - از پایتخت نشینان خواست، قبوض برق خود را در مهلت مقرر پرداخت کنند. با پایان یافت مهلت سه ماهه وزارت نیرو به مشترکان برای پرداخت قبوض برق که به دلیل شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده بود و با توجه به افزایش بدهی‌های مشترکان در بخش‌های خانگی و تجاری، ضروری است پایتخت نشینان به منظور همراهی خدمتگذاران خود در عرصه تامین برق، قبوض برق الکترونیکی خود را در مهلت مقرر پرداخت کنند.

وی با بیان این که به‌رغم حذف قبوض کاغذی در سال گذشته، برای مشترکان برقی که دارای بدهی‌های معوق باشند علاوه بر قبض الکترونیکی، اطلاعیه کاغذی نیز چاپ می‌شود، گفت: در این دوران، ارسال اطلاعیه‌های کاغذی نیز متوقف شد، اما با پایان مهلت تعیین شده، صدور مجدد اطلاعیه‌های کاغذی برای بدهکاران از ۶ خرداد ماه طبق گردش کار، آغاز شده است.

با شیوع بیماری کرونا، میزان بدهی در بخش‌های خانگی و تجاری شهر تهران، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، علاوه بر قبوض الکترونیکی، مشترکان تهرانی قادرند از طریق تماس تلفنی با شماره ۱۵۲۱ و یا مراجعه به درگاه اینترنتی این شرکت به نشانی www.tbtb.ir بخش میز خدمت الکترونیک، اطلاعات آخرین قبض خود را دریافت و بهای برق مصرفی خود را پرداخت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.