به‌دنبال تعطیلی چند روزه نیمه خرداد، متاسفانه مازندران شاهد موج انبوهی از مسافران بوده که هنوز در استان اسکان دارند و بیم آن می‌رود که در روزهای آینده شاهد اتفاقات ناگواری در حوزه فوتی و شیوع ویروس کرونا در مازندران باشیم.

به گزارش تسنیم، متاسفانه شهرهای استان مازندران که بالغ بر ۱۰ شهر آن در ردیف شهرهای سفید قرار گرفته بودند اکنون زرد شده و هیچ شهر مازندران در وضعیت سفید نیست و شهر گلوگاه در شرق مازندران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

بنابراین زنگ خطر شیوع کرونا با افزایش مسافرت‌ها به مازندران، دوباره به صدا در آمد و از تعطیلات عید فطر تاکنون شاهد افزایش ورود مسافران و کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.

ورود مسافر زیاد، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و دستور العمل‌های بهداشتی سبب شد تا آمار ابتلا روند صعودی یابد. افزایش نسبی تعداد بیماران کرونایی در سطح استان در روزهای اخیر، زنگ خطر افزایش شیوع کرونا در استان را به صدا در آورده است. گرمای هوا نیز سبب شده تا تمایل افراد به استفاده از ماسک و دستکش کاهش یابد و این موضوع یکی از عوامل افزایش ابتلا افراد به بیماری کرونا شده است.

پزشکان و پرستاران کادر درمانی استان پس از ۱۱۰ روز فعالیت درمانی خسته هستند و با افزایش ابتلا دوباره این قشر پاسخگوی نیاز بیماران نخواهند بود. مردم و اصناف همچنان پروتکل‌های بهداشتی را باید الزاما به صورت کامل و دقیق رعایت کنند و به هشدارهای وزارت بهداشت درمورد عواقب عدم رعایت پروتکل‌ها توجه کنند.

رعایت اصول بهداشتی مانند رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، ضدعفونی دائم سطوح، شستشوی دست‌ها هر یک ساعت یک بار، پرهیز از سفر (درون و خارج استان) از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

مسئولان و مردم استان از مسافران و شهروندان شهرهای ایران خواستند تا زمان رسیدن به مرحله کنترل و مهار کامل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس کووید ۱۹ از انجام سفرهای غیرضروری به استان مازندران به‌ویژه در ایام تعطیلات پرهیز کنند.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند گفت: در این مدت تعداد ۴۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲۶۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند. مسافرت و رعایت نکردن فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در کشور از عوامل اصلی افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در روزهای اخیر است.

موسوی گفت: مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت بهداشت فردی مانند استفاده از ماسک و دستکش، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آن و پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.