ارسلان سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در گیلان اظهار داشت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در چند روز اخیر در گیلان به دلایل مختلفی نظیر عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی افزایش یافته و این موضوع موجب بالا رفتن آمار بستری‌ها شده است.

رئیس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افزایش تعداد بستری‌های کرونا نشان‌دهنده شیوع پیک دوم این بیماری در استان است گفت: عملکرد ویروس کرونا نشان می‌دهد که تنها راه مبارزه با آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده است و فعلاً دارو و واکسنی برای آن ساخته نشده لذا همه افراد موظف به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

وی از مردم استان گیلان خواست که همچون ماه‌های گذشته قوانین و مقررات بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک و دستکش را رعایت کنند و بیان داشت: مردم گیلان در این چند وقت اخیر به‌خوبی نکات بهداشتی را رعایت کردند و از آنها می‌خواهیم که امروزه نیز از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

سالاری از آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای پذیرش و بستری کردن مبتلایان ویروس کرونا خبر داد و افزود: سیستم بهداشت و درمان استان گیلان همچون ماه‌های گذشته در آمادگی کامل به‌سر می‌برد و هیچ مشکلی برای غربالگری و درمان مبتلایان به کرونا ویروس وجود ندارد و آمار بالای بهبودیافتگان نیز صحت این ادعا را تایید می‌کند.

وی شیوع مجدد ویروس کرونا در استان گیلان را عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم عنوان کرد و اظهار داشت: میزان شیوع کرونا در گیلان طی هفته‌های اخیر روند نزولی داشت اما عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز تفریحی باعث شد که میزان شیوع آن افزایش یابد که این یک زنگ خطر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه میزان شیوع کرونا در جامعه به‌صورت افسارگسیخته بالا رفته است بیان داشت: تاکنون هیچ درمانی برای کرونا کشف نشده و تنها راه مبارزه با آن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و استفاده از ماسک و دستکش است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.