داود سلمانپور روز یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول افزود: موضوع کرونا ویروس یک موضوع ملی و بین المللی است که برای مدیریت آن، نظم حرف اول را می‌زند.  

وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و قوه قضائیه تصمیمات خوبی در این خصوص گرفتهاند و از امروز فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شده است.

معاون عذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: توزیع ماسک در مرکز استان انجام می‌شود و از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: تولید انواع ماسک براساس نیاز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام و براساس نیاز در استان‌ها توزیع می‌شود.

سلمانپور گفت: داروخانه‌ها فقط موظفند اندوخته قبلی خود از ماسک را  با قیمت قانونی به فروش برسانند و تا اطلاع ثانوی اجازه عرضه و فروش ماسک را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون گران‌فروشی ماسک در دزفول ثبت نشده‌ است، افزود: ماسک مورد نیاز به اندازه کافی از طریق دانشگاه علوم پزشکی در مکان‌های موردنیاز توزیع می‌شود.

سلمانپور درخصوص مواد شوینده نیز گفت: مواد شوینده در استان تهیه و توسط شرکت‌های پخش طی این هفته با قیمت مصوب توزیع می‌شوند البته این مواد جوابگوی کل جمعیت نیست.

وی افزود: مواد شوینده در مکان های مورد نیاز توزیع می‌شوند ضمن اینکه با همکاران داروساز هماهنگی شده تا قیمت‌ها اضافه نشود.

ریس مرکز بهداشت دزفول نیز در این نشست گفت: ماسک برای جمعیت عمومی کاربرد ندارد و فقط بیماران مبتلا و پرستارانی که با بیماران در ارتباط هستند  باید استفاده کنند.

رضا پورآیین بهترین راه پیشگیری از کرونا را شستشوی مرتب دست‌ها عنوان کرد و افزود: ژل ضدعفونی کننده در روزهای آینده در دزفول توزیع خواهد شد.

بروز کرونا در چین و به دنبال آن در ایران موجی از نگرانی در بین شهروندان ایجاد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.