مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعدادی از پزشکان عفونی و تیم عملیات ویژه اورژانس در این پرواز حضور دارند.

علی رضا وهاب زاده که خود در این پرواز حاضر است، بیان کرد: قرار است فردا دانشجویان ایرانی ساکن ووهان با این پرواز به کشور بازگردند.

وی اظهار کرد: ۷۰ دانشجوی ایرانی در ووهان چین حضور دارند که پس از بازگشت به کشور به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خواهند بود.

وزیر بهداشت پیش از این در همین رابطه گفته بود: با پیگیری‌های مکرر و همراهی وزارت امور خارجه بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین که نگران وضعیت آنها بودیم، با تدابیر بهداشتی مناسب در روزهای آینده به کشور باز می‌گردند. برای اطمینان از ایمنی، دو هفته در محل مناسبی تحت نظر بوده و با مراقبت‌های کامل پذیرایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی وزیر بهداشت پیش از این برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی ساکن ووهان قول داده بود.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته (دوشنبه) گفت: هیچ یک از دانشجویان ایرانی در شهر ووهان چین به ویروس کرونا آلوده نشده‌اند.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.

بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند و ۴۲۶ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تا کنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده و دوربین‌های حرارتی مستقر در مبادی ورودی کشور بطور مستمر مسافران را چک می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.