رویترز گزارش داد، کره شمالی برای دومین روز متوالی، همسایه جنوبی خود را هدف انتقادات گزنده قرار داد و از تهدید مبنی بر تعطیلی دفتر ارتباطات دو کره سخن گفت.

این در حالی است که روز پنجشنبه نیز «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی، به کره جنوبی هشدار داد تا از ارسال و توزیع اعلامیه در مناطق مرزی بین دو کشور خودداری کند در غیر این صورت توافقنامه نظامی دوجانبه فسخ خواهد شد.

اکنون، پیونگ یانگ بار دیگر هشدار داده که در صورت تداوم این رفتار از سوی سئول، به طور قطع، خروج از دفتر ارتباطات دوطرفه، نخستین اقدام تنبیهی کره شمالی خواهد بود.

اشاره پیونگ یانگ به توزیع صدها هزار اعلامیه ضد حکومتی، علیه جمهوری دموکراتیک خلق کُره است که به تازگی در منطقه مرزی بین دو کُره و در داخل خاک کره شمالی در اختیار شهروندان این منطقه قرارگرفته است.

پیونگ یانگ همچنین هشدار داد که از مدت‌ها قبل به فکر حذف همه اهرم‌های ارتباطی با همسایه جنوبی بوده است.

این در حالی است که در پاسخ به انتقاد خواهر رهبر کره شمالی، «یو سانگ کی» سخنگوی وزارت «اتحاد کره جنوبی» که مسئول امور بین دو کُره است، از لزوم توقف عملیات انتشار و پخش اعلامیه در منطقه مرزی سخن گفت.

وی در یک جلسه توجیهی گفت: ارسال اعلامیه باعث افزایش تنش با کره شمالی، ایجاد آسیب به محیط زیست و به خطر افتادن قانون مالکیت خصوصی می‌شود.

یو سانگ کی تاکید کرد که دولت کره جنوبی موازینی اتخاذ می‌کند تا مانع از پخش و انتشار بیانیه در منطقه مرزی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.