«محمدحسین باقری»  با اشاره به ثبت نام ۵۱ هزار خودرو در سامانه وزارت نفت ادامه داد: از این تعداد ۵ هزار و ۱۰۰ خودرو، خودروی عمومی هستند و شامل طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی می‌شوند.

وی افزود: سایر خودروهای ثبت نامی جزو خودروهای خصوصی هستند که شامل این وام بلاعوض نمی‌شوند.

باقری تاکید کرد: در این مرحله تنها خودروهای عمومی شامل وانت‌بارها، تاکسی‌ها و ون‌ها از این وام استفاده می‌کنند و در مرحله بعد مسافرکش‌های شخصی مشمول این طرح می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ۵ هزار و ۱۰۰ خودروی ثبت نامی تعدادی تبدیل شده و تعدادی نیز در نوبت تعدیل قرار دارند، گفت: از آنجا که آمار کارگاه‌ها هنوز تجمیع نشده نمی‌توان تعداد دقیق خودروهای عمومی گاز سوز شده در این طرح را اعلام کرد با این حال هر کارگاه امکان تبدیل ۷ خودرو در روز را دارد.

سرپرست مدیریت طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: با مراجعه به سامانه و تکمیل ثبت نام، امکان انتخاب نوبت برای هفته بعد وجود دارد و خودروها با مراجعه به کارگاه انتخابی در تاریخ مشخص شده، در همان روز خودروی خود را دوگانه سوز خواهند کرد.

وی افزود: اگر فردی در تاریخ تعیین شده نتواند به کارگاه تبدیل مراجعه کند، نیاز به نوبت‌گیری مجدد نیست بلکه کارگاه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه امکان تبدیل خودروهایی از این دست را فراهم کرده‌اند.

باقری تاکید کرد: کار تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی در ۱۴ ماه انجام خواهد شد و زمانی که به دلیل کرونا کار به تعویق افتاد با افزایش تعداد تبدیل خودروها به گازسوز در ماه‌های آینده جبران می‌شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.