پیش از اینکه دنی بویل و بعد از او کری فوکوناگا به عنوان کارگردان فیلم جدید جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» معرفی شوند، کریستوفر نولان چهره محبوب هواداران برای نشستن روی کارگردانی فیلم بعدی «۰۰۷» بود.

این فیلمساز ۴۹ ساله تمام طول عمرش هوادار پر و پا قرص «باند» بوده و حتی با تهیه‌کنندگان «باند» صحبت‌هایی درباره کارگردانی کردن یکی از قسمت‌های آینده این مجموعه جاسوسی داشته است اما نولان در مصاحبه‌ای جدید افشا کرد که چرا فعلاً از فیلم‌های باند فاصله گرفته است.

دلیل این امر این است که جدیدترین فیلم نولان یعنی «تِنِت» یا «عقیده» یک تریلر علمی‌تخیلی جاسوسی است و او نمی‌خواست بیش از حد در ساخت آن تحت تاثیر «باند» قرار بگیرد.

معمولاً نولان پیش از ساختن فیلم جدید، مجموعه‌ای از فیلم‌ها را برای بازیگران و دست‌اندرکاران پروژه خود به نمایش می‌گذارد؛ اما این بار می‌خواست الهام گرفتن از ۰۰۷ از غریزه نوستالژی و خاطراتش نشات بگیرد.

نولان به توتال فیلم گفت: جالب است بگویم «تنت» یکی از نخستین فیلم‌هایی بود که ما هیچ گونه نمایش فیلم برای کسی نداشتیم. دلیلش هم این بود که به نظرم همه‌مان ژانر جاسوسی را در استخوان‌های‌مان و در نوک انگشت‌های‌مان داریم.

نولان اضافه کرد: می‌خواستم در عمل با بهره از خاطرات و احساس این ژانر کار کنم و روی نکات خاص آن متمرکز نباشم. این مسلماً طولانی‌ترین بازه عمر من است که در آن هیچ فیلمی از جیمز باند را تماشا نکرده‌ام. عشق من برای ژانر جاسوسی از فرنچایز باند و مخصوصاً شخصیت باند می‌آید. به اندازه الن پارتریج درباره فیلم‌های باند اطلاعات دارم.

این کارگردان گفت فیلم‌ها کاملاً در تک تک سلول‌های استخوان‌هایش جای دارند و در نتیجه نیاز ندارد برای اشاره کردن به آن‌ها دوباره فیلم‌ها را تماشا کند. او گفت قصد داشت به ارتباط دوران کودکی خود با این فیلم‌ها بازگردد و حس کند به جایی تازه و نو رفته است.

نولان گفت: «تنت» نشان دهنده تلاش من برای خلق کردن حسی از سرگرمی هیجان‌انگیز عظیم است که از تماشا کردن فیلم‌های مشابه آن در دوران کودکی دریافت می‌کردم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.