براساس اعلام وزارت صمت؛ گلپور با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، اظهار کرد: اقدامات ارزشمند دولت و ستاد ملی کرونا در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور با مشارکت نهادهای انقلابی و همراهی مردم ایران در این برهه حساس با قیاس سایر کشورهای پیشرفته در کنترل و مدیریت بیماری کرونا، موجب سرافرازی مجدد نظام در جهان شد.

دبیر هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، با اشاره اینکه دولت در تلاش است در صورت تأمین منابع مالی سایر کسب و کارهای آسیب دیده را نیز تحت پوشش تسهیلات قرار دهد، گفت: کلیه صاحبان واحدهای کسب و کار صنفی آسیب دیده شدید از بیماری کرونا در سطح کشور که دارای لیست بیمه کارفرمایی یا خویش فرما هستند، مجازند با مراجعه به سامانه کارا نسبت به ثبت نام دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: میزان تسهیلات به ازای هر نفر شاغل دارای لیست بیمه از ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بر مبنای دایر یا غیردایر بودن کسب و کار و بازپرداخت ۲۴ ماهه با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت اقساط ابتدای مهر سال جاری عنوان کرد.

دبیر ستاد مقابله با بیماری کرونا وزارت صمت در پایان تاکید کرد: صاحبان کسب و کارهای مشمول مصوبه اعم از صنفی و غیر صنفی سریعاً به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام به عمل آورند.

صندوف مشمول به شرح زیر است:

مراکز تولید و توزیع صنایع دستی

مراکز تولید و فروش پوشاک، کیف و کفش

مراکز باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

مراکز و مؤسسات فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و آموزشی

مراکز توزیع آجیل و خشکبار، بستنی و آبمیوه و قنادی‌ها

رانندگان مسافر برون شهری جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی

آموزشگاه‌های رانندگی، گرمابه‌ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی

مراکز تولید و فروش غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها و بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها و اغذیه فروشی‌ها

مراکز مربوط به گردشگری، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، موزه‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری و بوم گردی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.