به گزارش سازمان هواشناسی، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز برای اکثر مناطق کشور جو پایداری پیش بینی شده و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

فردا بعدازظهر در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات شرقی استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوبی اصفهان، غرب هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و برخی مناطق گلستان رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق پیش بینی شده است.

شنبه هفته آینده در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار باران گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

این وضعیت یکشنبه آینده برای ارتفاعات شرق تهران، ارتفاعات شمال سمنان،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود. روز دوشنبه در شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی و شرق هرمزگان رگبار باران پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور سرعت وزش باد قابل ملاحظه بوده و در برخی نقاط به ویژه مناطقط از شرق، جنوب شرق، مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور می‌تواند باعث خیزش گردوخاک شود.  همچنین از روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش دما در نوار شمالی کشور روی می‌دهد و تا اواسط هفته آینده این هوای خنک در نوار شمالی ماندگار خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.