سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد از بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه، سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و به تناوب تا اوایل هفته آینده در کشور سبب بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد شد.

بر این اساس وضع هوای کشور طی روزهای چهار‌شنبه تا جمعه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

چهارشنبه ۹۸/۰۱/۲۸: بارش باران برخی نقاط با رگبار و رعد و برق موقت در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و وزش باد شدید در استانهای آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و گیلان؛ سرعت باد بین ۴۵ تا ۷۰کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه بعدازظهر ۹۸/۰۱/۲۹ تا روز جمعه ۹۸/۰۱/۳۰: بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق در استانهای لرستان، جنوب شرق ایلام، شمال و شرق خوزستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری.

به هموطنان عزیز مناطق هشدار داده شده، توصیه می‌شود از آخرین پیش‌بینی و هشدارهای جوی اطلاع یافته و با رعایت نکات ایمنی از خسارات احتمالی اجتناب کنند؛ به سازمان‌های مسئول توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید به‌خصوص در ترددهای جاده‌ای و رخداد سیلابهای ناگهانی و موقت در مسیلهای کوهستانی مناطق یاد شده، به‌کار گیرند.

هشدار هواشناسی: از ساعاتی دیگر تندباد بسیار شدیدی آغاز می شود

از اواخر امشب تا فردا غروب تند باد به اوج خود می رسد و برخی از استان ها بیشترین سرعت وزش باد را خواهند داشت.

آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، همدان، قزوین، لرستان، مرکزی، اردبیل و ارتفاعات گیلان و مازندران متاثر از این تندباد شدید می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.